Annons:
Etikettdiabetes-barn
Läst 4616 ggr
igorflickan
2010-10-05 17:28

Kan min fyra åring ha diabetes?

Hej jag är helt ny på detta forum och vet ej jätte mycket om diabetes.

En av mina fyra åriga pojkar har de senaste veckorna varit väldigt törstig och druckit mycket. flera muggar efter varann och antagligen mer om man inte hindrar honom. Beräknar det till mellaN 1,5-2l per dygn minst. Han har även kissat mycket. På dagis har han fri tillgång till vatten och egen mugg, tror att han hinkar där med. Jag var med honom på vårdcentralen idag och det fanns inget socker eller annat i urinen och blodsockret låg på typ 5,8 eller nåt sånt. De ska ta nåt mer prov men trodde inte på diabetes.

Vad tror ni ? Jag är otroligt orolig och känner mig inte riktigt övertygad. Kan det vara så att han håller på att utveckla diabetes typ 1, jag vet ju att det ska gå rätt fort för småbarn men ändå undrar jag om jag kan vara säker på att det inte är något sånt ?

Snälla ge mig era synpunkter och råd

Orolig mamma

Annons:
Karin20
2010-10-06 21:30
#1

Hej

Det kan vara något tillfälligt, men det är naturligtvis bra att du håller kollen och att man på BVC också kollar oftare än vanligt. Om man häller i sig så mycket vatten när man år så liten, måste man ju naturligtvis också kissa mycket.

Men fortsätt med koll.

//Karin

Upp till toppen
Annons: