Annons:
Etikettövrigt
Läst 2224 ggr
Maja
2010-02-03 16:21

Motionerar du?

Motionerar du på något sätt? Vad gör du och hur ofta?

Annons:
Maja
2010-02-03 16:24
#1

Jag rider normalt sett två gånger i veckan. Passen är en timme hårt arbete eller två timmar medelhårt arbete.

Annars så promenerar jag en hel del, blir även mycket gående på jobbet där jag även lyfter och bär tunga saker så jag får min styrketräning. ;)

Karin20
2010-02-04 20:37
#2

Jag försöker på på SATS tre gånger i veckan och jag promenerar andra dagarna. Vi har SATS i huset, vore lite skämmigt att inte gå dit.

//Karin

Sheena
2010-02-06 00:07
#3

Nä, tränar inte alls. Däremot har jag ett arbete där jag i stort sett hela tden är rörlig och promenerar en hel del uttöver detta. Jogging sker periodvis sommartid Skrattande men mer då för att det är skönt än för just "träääningens" skull..

Walnewra
2010-02-07 11:03
#4

Promenerar dagligen nu för tiden!! Märks stor skillnad på blodsockret..håller sig bättre på lägre nivåer och mycket stabilare Glad

NaimaG
2010-02-07 21:33
#5

Har nu inte diabetes men svarar ändå.
Tränar på gym 5 dagar i veckan med personlig coach. Kör motion och styrka varannan dag med målet till att komma i tungvikts nivå igen för att klara av judon till höst.

Träning överhuvudtaget håller en friskare och förebygger skador. Även om man har ett tungt jobb vilket jag har ger det mer slitningar på en om man är otränad än vad det gör nytta, därav är det viktigt att träna. Vid tunga lyft tar ryggen skada och är då inte rotatorcuffarna tränade (dessa förebygger ryggskador) kan det orsaka diskbråk eller liknande skador genom tiden.

Karin20
2010-02-07 22:15
#6

Träning är bra och viktigt för diabetiker eftersom insulinresistensen förbättras.

Om man kan röra på sig är det bättre än att sitta still.

//Karin

Annons:
Upp till toppen
Annons: