Annons:
Etikettövrigt
Läst 2183 ggr
RuiXue
1/15/10, 5:20 PM

Hypo?!?

Jag har ingen konstaterad diabetes även fast jag nog i alla fall enligt amerikansk standard kan kalla mig pre-diabetiker. Idag var jag inne i Malmö för att hämta ett papper på vårdcentralen och sen åkte jag till Lidl för att handla lite. Medans jag väntade på bussen hem drack jag en liten festis som jag hade köpt inne på Lidl för jag var väldigt törstig (troligtvis pga. att jag går på Tradolan nu). När jag väl kom hem så kände jag mig rätt så svag i kroppen och testade mitt blodsocker bara för skojs skull och för att jag hade känt mig så himla sömnig på bussen hem, låg då på 4.8, detta var runt 15-20 minuter efter jag hade druckit min festis. Är rätt säker på att jag hade lågt blodsocker inne i stan. Har vid flertal tillfällen legat under 4 tidigare.

Verkar det som om mina misstankar är korrekta?

Känner mig fortfarande rätt så sleten och väldigt trött.

Jennie


Annons:
Maja
1/16/10, 2:11 AM
#1

Tjaa, nu vet jag inte riktigt hur Tradolan fungerar eller vad det är…

Jag blir bara törstig om jag ligger högt i blodsocker. Om jag blir för låg så ökar mitt sockersug istället, men jag blir inte törstig. Men ja, om du var väldigt törstig så kan det ju vara ett tecken men behöver inte vara det. Var du bara törstig eller kände du andra symptom också? Det kan ju vara så att du kände att du behövde ha socker i dig och att du vet att en festis innehåller en hel del socker så fick hjärnan det till socker i festis - få i mig socker genom att dricka - bli törstig. Hm, eller ja, det är mest jag som spånar lite så här på kvällen… ;)

papa-bear
1/16/10, 12:33 PM
#2

om du av någon anledning har förhöjd insulinproduktion bör du gå till doktorn

Karin20
1/16/10, 12:57 PM
#3

Tradolan, vad är det och hur fungerar det?

Jag vet inte riktigt hur T1 fungerar, men om du tror att du fått T2 är det rätt svårt att få för lågt blodsocker utan medicin, observera för lågt.

Visst kan man få lågt bs, men inte troligt för lågt. Kroppen är rätt bra på att reglera detta.

Som odiagnostiserad T2 är det för högt bs som är problemet och det har man levt med länge innan man får sin diagnos. Detta eftersom man inte känner sig sjuk förrän det är "för sent". När man får sin diagnos har man ofta haft sjukdomen en tid.

Tror du att du är diabetiker, måste du gå till doktorn.

//Karin

RuiXue
1/16/10, 3:30 PM
#4

Min kropp gör lite som den vill om man säger så. Dock ligger mitt långtidsvärde inom ramen för normalt och jag brukar ligga bra när de kollar hos läkaren. Tradolan är en morfinliknande värktablett, en av biverkningarna är muntorrhet så antar att det är därför jag var törstig.

Jag var lite allmänt darrig och väldigt trött när jag stod där och väntade på bussen igår och bara kände att jag ville ha något sött. Kände mig lägre än jag har gjort innan och haft möjlighet att kolla sockret och då legat på 3.6-3.7.

Jennie


Upp till toppen
Annons: