Annons:
Etikettmedicinering
Läst 5908 ggr
Anki62
2009-12-14 06:40

Lantus/ svettningar !!

Hejsan!!!

Har sedan lång tid tillbaka drabbats av s.k ,"kärringsjuka", enorma svettningar, lite under dagen men mest på nätterna. ( tar Novofem )Av en slump glömde jag ta mitt långtidsverkande insulin på kvällen  vaknade på morgonen och insåg att jag sovit hela natten utan svettningar.provade senare under veckan att inte ta Lantus 2 nätter i rad ,likadant där , inga svettningar, kollade sockret och det var då inte speciellt högt . Vad kan detta bero på??  någon som har upplevt nåt liknande ?…eller var det bara slumpen??

Anki

Annons:
Sheena
2009-12-14 07:27
#1

Om du inte har för högt scker när du inte tar ditt insulin, brukar du då inte ha alldeles för sågt bs på morgonen då du tagit insulinet? Har ingen faörklaring på vad det är so hänt, men det kan inte vara så att du låtit bli att äta ngt speciellt på kvällen som gjort att bs inte stigit/behövt insulinet på samma sätt som vanligt?

lizaohman
2009-12-14 12:09
#2

Ja, det låter ju som att du skulle kunna klara dig utan nattinsulinet - och få bättre nattsömn, som i sig är ett måste för diabetiker. En god cirkel alltså. Avvaktar med spänning ditt svar på Sheenas frågor.

Mala09
2009-12-19 03:03
#3

Men Lantus sitter jo kvar ca 3 dagar? Jag tappade bort min och trodde det gick stålande utan-men inte på dag nr 3 när all insulinen var ute av systemet..

Upp till toppen
Annons: