Annons:
Etikettbokrecensioner
Läst 2973 ggr
Karin20
11/10/09, 10:51 PM

Bok om diabetes

Var på Stockholmsmässan Allt om hälsan och inhandlade en bok från Karolinska Institutet om Diabetes. Ett antal kunniga och okunniga (?) personer skriver i den. Recension, frågor och annat kommer snart.

//Karin

Annons:
ErikEdlund
11/16/09, 3:59 PM
#1

Bästa boken hittills om diabetes är "Diabetes Solutions" av Dr Richard K Bernstein.

Karin20
11/16/09, 11:22 PM
#2

Ska köpa den direkt.

Den här boken som jag köpte på mässan håller jag på med nu. Den är fettskrämd och kolhydratrik, men innehåller en del intressanta saker.

Jag förstår bara inte att man på en sida skriver att det är kolhydraterna som ökar blodsockret och på nästa sida skriver att man ska äta kolhydrater. Mycket motsägelsefullt.

//Karin

ErikEdlund
11/17/09, 7:42 PM
#3

Tja, logik och traditionell diabetesvård hör väl inte ihop, eller hur?

/ Erik Edlund

Karin20
11/17/09, 11:07 PM
#4

Skrattande

//Karin

Karin20
11/17/09, 11:07 PM
#5

Eller Skrikandes

//Karin

papa-bear
11/18/09, 12:03 PM
#6

träna med diabetes av cecilia engdahl måste med dagens vetenskaps mått vara en av de sämre böcker som getts ut för diabetiker. det jag sökte i hela boken sammanfattades i 2 meningar i slutet av den, annars var det bara olika idrottares beskrivningar om hur besvärligt det var att planera träning och resor, naturligtvis utifrån deras egen sjukdomssituation, men ändå.

Annons:
Lenaek101
11/18/09, 3:30 PM
#7

Tyckte nog att träna med diabetes var ok, men det beror kanske på vilken kunskapsnivå man ligger på, jag är ganska mycket nybörjare på området. Tycker ändå att jag fick en del tips. Köpte också fri från diabetes och iso-dieten av Kristina andersson via www.sweetbalance.se som har dessa böcker till medlemspris. Vad tycker ni om dom böckerna? ISO-grejen verkar ny?

Karin20
11/24/09, 9:14 PM
#8

Jag har också Kristina Anderssons Fri från diabetes. Hon skriver mycket bra, men både i den och i iso-dieten är det lite för mycket kolhydrater för min del.

//Karin

Upp till toppen
Annons: