Övrigt ej Off Topic

Vaccinering

2009-11-04 22:51 #0 av: LenaKa

Hur många här har eller tänker vaccinera sig mot den nya influensan?

Kunde inte hitta någon tråd om detta, men det kanske redan finns.

/Lena Glad

Anmäl
2009-11-05 08:52 #1 av: [ngupa]

Jag tror inte vi har en tidigare tråd om vaccineringen.

Jag tänker inte vaccinera mig.

Anmäl
2009-11-05 17:07 #2 av: LenaKa

Inte jag heller som det känns nu. Men jag är inte hundra säker.....Obestämd

Anmäl
2009-11-05 22:25 #3 av: Karin20

Jag har vaccinerat mig idag. Fick vänta i kö i enochenhalv timme! Har inte tid eller råd att var sjuk.

//Karin

Anmäl
2009-11-06 10:38 #4 av: sussie

Jag har inga planer på att vaccinera mig!

Anmäl
2009-11-06 13:42 #5 av: LiindaH

Jag hade inga som helst planer på att vaccinera mig.
Men eftersom jag har en tendens att bli sjuk lätt så rekomenderar massor av människor mig att vaccinera mig.

Men samtidigt vet jag inte om jag är så sugen på det, då det finns kvicksilver i...

Anmäl
2009-11-06 16:41 #6 av: [slamslams]

Jag var så säker tidigare att jag skulle vaccinera mej, men nu har jag blivit så tveksam.

Jag tillhör de såkallade riskgrupperna men tvekar nu.

Jag väntar med att bestämma mej tills det blir dax,tror jag.

Har en ssk nära mej som säger klart du skall vaccinera dej, men hennes man som också är sjukvårdskunnig person säger nej, han skall själv inte göra det.

Dessa personers kunnande litar jag mycket på, men dom står tvärt mot varandra.

Så frågan återstår, ja eller nej.

Anmäl
2009-11-06 21:48 #7 av: Sheena

Aldrig i livet...!

Anmäl
2009-11-06 22:43 #8 av: Cowboy

Min fru arbetar på äldreboende och tog en spruta men blev riktigt dålig med ont i magen och har inte kunnat äta ordentligt på över en vecka.

Jag blev avskräckt av det och tänker inte ta sprutan.

När det kom ett erbjudande om förtur blev jag förvånad. Min diabetes är typ 2 och den är inte på något vis svårinställd så jag räknar mig inte till nån riskgrupp.

Dom får gärna ge min dos till nåt ishockeylag.

Anmäl
2009-11-08 13:48 #9 av: sussie

Eftersom Sverige har köpt in så mycket vaccin så måste media skrämma upp oss dagligen så att vaccinet går åt. Visst kan det vara bra för en del att ta men massvaccinering av hela folket som det var planerat tycker jag verkar överdrivet. Sen är det ju det där med vaccinkvaliten också, det finns ju två vacciner ett med kvicksilver bl a och ett utan som lär verka på ett sätt så att kroppen tillverkar ett mer naturligt skydd mot influensan.

Det dör flera tusen personer av våran årliga influensa, det kommer inte fram i medierna eftersom det är flest gammla det handlar om då.

Anmäl
2009-11-08 16:16 #10 av: dalamormor

tyvärr blev jag vaxinerad i fredags hade helst sluppit.

men eftr som jag hör till riskgruppen och jobbar med små barn,

har inga känningar än möjligen lite tröttare.

men som tur blev vi informerad att det inte behövs en 2 injektion.

Anmäl
2009-11-24 10:39 #11 av: Maja

*puttar upp*

Jag är tveksam. Jag tror inte att jag ska vaccinera mig. Dels för att jag tycker att det här känns så överdrivet, dels för att jag är osäker på hur säkert vaccinet egentligen är.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.