Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 2143 ggr
Karin20
8/30/09, 6:15 PM

Viktigt med blodsockerkontroll!

Kroppen är en fantastisk sak!

Forskning har visat att ha god blodsockerkontroll de första åtta till tio åren efter en diagnos, vare sig typ av diabetes, 1 eller 2, skapar ett minne i kroppens celler, som man behåller till även senare i livet, då man kanske inte kan testa på samma sätt som nu.

//Karin

Annons:
Sheena
9/16/09, 11:08 AM
#1

Attans då att det skulle dröja hela 16 år innan man hittade LCHF och en insikt om att ens kropp var värd att sköta om Rynkar på näsan Få väl hoppas att de få gånger man var duktig innan dess har satt stora spår..

TS: Är detta en helt ny upptäckt? Jag har då aldrig hört talas om detta tidigare?

lizaohman
9/16/09, 11:35 AM
#2

Jag förstår inte riktigt vad du menar, Karin, när du skriver att man inte kan testa på samma sätt som nu. Kan du utveckla lite i detta intressanta ämne?

Skrattande

Karin20
9/16/09, 11:19 PM
#3

När man blir äldre, kanske man inte orkar testa, man har andra sjukdomar, man är darrig på handen… Dessutom glömmer man att testa.

//Karin

kitabu
9/17/09, 12:10 AM
#4

#3

Märklig åsikt tycker jag. Om man behöver testa men inte själv klarar av det är det säkert anledning till assistans av hemstjänst eller sjukvård.

Helena Hesselmark

Karin20
9/17/09, 12:39 AM
#5

Märkligt åsikt eller ej, det märkliga är väl egenligen kroppens minne! Vår kropp är ett mirakel i sig.

Och inte vet jag om hemtjänsten haft tid, möjligheter eller lust att testa min mamma varje dag. Speciellt inte i den här stan där jag bor.

//Karin

Tilda-T
9/17/09, 8:48 AM
#6

Jag kan förstå din åsikt Karin, har själv haft en mormor som bodde hemma och absolut skulle klara sig själv, där blev det lite si och så med både ätande och sockerkontroller.

Efter några år så tvingades hon inse att hon faktiskt inte klarade sig själv, men det kan ta tid att få en gammal människa som alltid har vetat bäst att inse att hon inte längre gör det !

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Annons:
Upp till toppen
Annons: