Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 2692 ggr
veomi
2013-08-01 18:23

Orka inte med mitt bs

Hur ofta testar ni ert blodsocker, hur får ni ordning på ett svajigt bs? Jag testar kring 10-15 ggr per dag. Men blir inte klokare för de, eftersom de är som en bergodalbana "/ Får ingen koll på de längre. Min läkare gav mig nya insulindoser. Tar t.ex 8 humalog till frukost o bs är på 16 eller högre..efter frukost. Går jag upp ligger bs bra men efter bara 20min är de högt :o utan frukost alltså. Tar jag då lite insulin åker de inte ner utan blir ännu högre eller tvärtom. Vet inte vad jag vill med detta i lägg bara skriva av mig.

" Dont dream your life, Live your dream "

Annons:
veomi
2013-08-01 20:28
#1

Ingen mer med svajigt socker?

" Dont dream your life, Live your dream "

Zepp
2013-08-05 22:14
#2

På morgonen är det vanligt med gryningsfenomenet, det är en del av din dygnsreglering.. och det höjer ditt blodsocker för att du skal vakan och piggna till!

Försöker du då få ner det med insulin utsöndras bara mer hormoner som höjer det.

Det bästa är att äta något för att markera att morgonen är över.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

eijainspireijawinlund
2013-08-09 10:23
#3

Hej, vad jobbigt!Min man har diabetet typ1 sedan han var 14 år och är idag 52. Han fick en pump för två år sedan och det var svajigt i början, sen tillsatte han näringsstillskott som balanserar blodsockret o nu är det bra. Han var lite irriterad en dag för han behöver ta mindre insulin hela tiden, han blev irriterad för de måste ställa om pumpen och det är jobbigt att gå till läkaren hahaha

staketet
2013-08-09 20:49
#4

Har ett varierande sockervärde, får ingen ordning på det. Enda gången på dagen det ligger någorlunda är på kvällen när det kan ligga mellan 6-9. Morgon värdet brukar vara mellan 7-8.  Får inte någon direkt hjälp att få ordning på det, utan diabetes sköterskan säger att jag får prova mig fram ?  haft det så här i fem år nu.

Tar Metformin tre gånger/dag och Insulatard två.

Zepp
2013-08-09 21:08
#5

Har oxå läst det om vitaminer och mineraler som är nödvändiga för normalt blodsocker, testa om det hälper?

http://www.medicinsk-geologi.se/text1_6.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

veomi
2013-09-01 19:55
#6

precis så sa min diab.ssk också..prova dig fram. de jag egentligen behöver är att lära mig veta hur mycket insulin jag ska ta och till vilka måltider o.sv

nu vet jag inte ens hur mykt insulin jag ska ta längre vilket resulterar i svajjigt bs :/ de hoppar som en berg o dalbana heeela tiden o jag orka verkligen snart inte mer.

men ska till en ny läkare nu till veckan så får ta o prata med han/hon då.

" Dont dream your life, Live your dream "

Annons:
Upp till toppen
Annons: