Annons:
Etikettmedicinering
Läst 2513 ggr
HamsterMarie
10/24/13, 1:20 PM

Sprutor eller pump?

Vad har ni och vad tycker ni är bäst? Sprutor eller pump?

Annons:
Ison
10/25/13, 9:52 PM
#1

Pump!! Utan tvekan, lite mer sockerkoller. Men jag är så frisk jag någonsin kommer bli:)! Och plus för mindre stick i mage/lår. Byter nål varannan dag nu med pump.

mogfarm
10/26/13, 2:10 PM
#2

Jag har ju skrivit om detta innan så du vet vad jag tycker, att pump utan tvekan är bättre. Min dotter och en av hennes kompisar har också pump, de tycker också att det är mycket bättre. (De är nio år.) Men jag känner en som har en dotter i 13-årsåldern som definitivt inte kan tänka sig att ha pump. Hon vill inte vara annorlunda och det är viktigt för henne med navelpiercing. Men vi måste ju ta insulin på det ena eller det andra sättet. Jag hade känt mig mer annorlunda av att sitta och ta sprutor i skolmatsalen än att diskret ta fram pumpen. Att ha magtröja och piercing i naveln blir förstås svårare men det skulle gå att lösa på olika sätt. Den största nackdelen som kan bli med en pump tror jag är att klistret till nålen är starkt och man kan få allergi av olika grad. Jag hade det i början men en naturläkare som vi kände blandade till något av olika örter som jag använde och det hjälpte. /Monica.

mogfarm
10/26/13, 2:13 PM
#3

Jag har ju skrivit om detta innan så du vet vad jag tycker, att pump utan tvekan är bättre. Min dotter och en av hennes kompisar har också pump, de tycker också att det är mycket bättre. (De är nio år.) Men jag känner en som har en dotter i 13-årsåldern som definitivt inte kan tänka sig att ha pump. Hon vill inte vara annorlunda och det är viktigt för henne med navelpiercing. Men vi måste ju ta insulin på det ena eller det andra sättet. Jag hade känt mig mer annorlunda av att sitta och ta sprutor i skolmatsalen än att diskret ta fram pumpen. Att ha magtröja och piercing i naveln blir förstås svårare men det skulle gå att lösa på olika sätt. Den största nackdelen som kan bli med en pump tror jag är att klistret till nålen är starkt och man kan få allergi av olika grad. Jag hade det i början men en naturläkare som vi kände blandade till något av olika örter som jag använde och det hjälpte. /Monica.

Anterrabae
10/27/13, 8:58 PM
#4

Pumpen är i särklass bäst för mig! På sprutor kan jag inte få tillräcklig basaldos med tex Lantus. Jag kräver ganska mycket mer insulin på dagen (3-4 ggr mer) än på natten pga av mediciner, och det går inte att fixa med sprutor. För ett halvår sen drog jag dock på mig en ketoacedos, och var tvungen att försöka ha sprutor några månader.. Jag slutade med ett HbA1c på 88! Då startade jag pumpen igen!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: