Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 3459 ggr
fr1000
2014-02-12 18:03

SKITRÄDD, ögon+spy?

Hej, igår gjorde jag en ögonbottenfotografering och hade helt friska ögon å allt såg fint ut, inga förändringar. Idag var mina ögons pupiller förtfarande stora, men ser i princip normalt. Grejen är att jag ikväll drabbades av ett migränanfall (får det upp till 4 gånger per år, haft det sedan jag var liten). Det resulterade i att jag spydde kraftigt en gång nu ikväll… (Är typ etta, blodsockret legat bra hela dagen).

Kan jag ha pajjat mina ögonbottnar pågrund av att kroppen får ta i så mycket av att spy? :( Är så stört nojjig med ögonen.

Blir det extra farligt eftersom jag hade det där pupillvidgande medlet i ögonen sedan gårdagen?

Tack för svar.

Annons:
Karin20
2014-02-16 09:25
#1

Tror inte det, men tycker att du ska ringa sjukvårdsupplysningen och fråga.

//Karin

emin
2014-02-16 12:48
#2

Jag har själv haft samma fundering, om man kan lyckas spräcka kärl djupt i ögat av kräkning/hård ansträngning. :) Men frågade en ögonsköterska som sa att det var heeelt lugnt och inget att oroa sig för.

Hade något hänt så hade du märkt det direkt på synen!

fr1000
2014-02-16 19:23
#3

Jag fick tag på en ögonbottenfoto-snubbe. Han sa att jag inte skulle oroa mig över det alls, och att det finns diabetiker som är hårt tränande idrottsmän som tar i hårdare fysiskt än att spy, utan några som helst problem. "Är du säääker" frågade jag typ tre gånger, och han sa att jag inte hade något att oroa mig över.

Vill egentligen fota om mina ögonbottnar bara på grund av händelsen, men eftersom ögonsköterskan lät så himla säker på sin sak så ska jag försöka att inte vara så orolig. Jag är extremt, extremt rädd när det kommer till ögon :(

[Mustangcab]
2014-03-01 18:03
#4

Du får starkare droppar då man gör denna undersökning så det är därför som effekten sitter kvar lite längre.

Anterrabae
2014-03-02 14:29
#5

Det som skadar ögonbottnen, ger kärlförändringar och blödande bottnar hos diabetiker är långvariga höga blodsocker. Det är de höga spckervärdena som fräter på kroppens kärl och nerver. Droppar, spyor och migrän gör inte sönder ögonen. Är synskadad och typ etta. Mina ögon problem med ögonen är inte diabetesrekaterade. Och jag har droppat, fotat och spytt massor genom åren utan att det stört ögonen. Försök att inte oroa dig! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: