Off Topic

Du vet att du har diabetes när...

2015-02-12 18:20 #0 av: [jumperlio]

I denna tråd tänkte jag att vi kan lista de lite mer komiska delarna i en diabetikers vardag och förhoppningsvis kan vi fylla på undan för undan .

Jag börjar med:
Du vet att du är diabetiker när du finner blodsockerstickor överallt - även på de mest otänkbara ställen. 

✎ Sajtvärd på diabetes ifokus

Anmäl
2015-02-15 01:23 #1 av: CorneliaAndersson

Du vet att du är diabetiker när du har en massa burkar (för använda nålar) ståendes överallt x)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Anmäl
2015-02-18 22:54 #2 av: CorneliaAndersson

Du vet att du är diabetiker när man har massa små ''väskor'' (för mätaren) överallt! x)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Anmäl
2015-02-19 07:16 #3 av: [jumperlio]

Du vet att du är diabetiker när ingen väska är stor nog (!)

Anmäl
2015-02-19 10:08 #4 av: Record

Hur skall man som diabetiker veta att det finns en sida för oss som heter diabetes.ifokus.se ? Se hur andra sajt-värdar gör.

Anmäl
2015-02-19 11:37 #5 av: [jumperlio]

#4 Vi har idag 700 medlemmar, men det är väldigt lite aktivitet. Jag vet att det är svårt att veta att sajten finns då den inte syns.
Vi syns inte under iFokus sajter då vi har så låg aktivitet här (det måste vara en viss aktivitet för att sajten skall räknas som aktiv). 
Slutar jag och Cornelia skriva dör sajten i stort sett som det är nu  -tråkigt nog. 

Anmäl
2015-02-19 14:55 #6 av: Record

#5 Jumperlio

Det var ett tag sen den låg under vilande sajter men i dag finns den med. Föreslår att du går in med en liten blänkare på andra sajter med närliggande intresse , när ordet blodsocker skrivs.

Anmäl
2015-03-06 22:06 #7 av: RC1393

Man vet att man har (svårskött) diabetes när du bara har tomma dextropapper i fickorna.

Anmäl
2015-03-07 20:52 #8 av: fridelfina

Man vet att hen har diabetes  när 6 åringen kan uttala glykemiskt index och vet vad det innebär på ett ungefär! 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.