Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 1481 ggr
sali
4/11/17, 6:15 PM

Undringar

Hej, jag börjar med att presentera mig sjäkv ! Sandra heter jag, snart 27 år gravt överviktig rökare. Jag har haft problem med sköldkörteln som operererades bort men har nu bra värden. Jag har sedan någon vecka fått yrselattacker ihop med att jag blir lite förvirrad, jag har märkt att det ofta kommer när jag ätit dåligt och är väldigt hungrig. Vc ville inte hjälpa mig att ta reda på om det skulle röra sig om diabetes så jag har lånat en blodsockermätare av rn vän. Jag har förstått att jag ska mäta på morgonen, fastande men det kopplar inte riktigt vid vilka värden jag ska reagera ? Jag har varit lite extra törstig och kissig ett tag och senaste veckan lite illamående och aptitlös men försökt tvinga i mig mat ändå. Nyfiken som jag är provade jag maskinen nu, 1-1,5 timmar sedan jag åt en banan och två godisbitar och 4 timmar efter en smörgås med äggröra låg det på 5,2 är det ett okej värde efter det ?

Annons:
adress
4/12/17, 10:44 AM
#1

Ett bra värde för diabetes typ 2 om det är det du eventuellt har. Fastande - på morgonen - och sedan 2 tim efterfrukost. Innan lunch och 2 tim efter. Samma sedan vid middag - och ett värde innan läggdags. Om man inte är behandlad med ngn typ av medicin eller insulin brukar värdet ligga mycket högre. Mellan 15-20. Mät innan mat och 2 timmar efter. Förstår inte varför VC inte vill kolla - om du har diabetes. Det är ju bara ett blodprov. Det går ju inte att säga om du har diabetes bara efter ditt värde på 5.2- som ju är ett ok värde - oavsett. Lycka till.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: