Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 3479 ggr
[per50]
2014-04-21 12:41

När jag skulle hämta stickor.

När jag skulle hämta mera stickor så fick jag till svars att jag skulle betala dom själv om man tar tabletter, hmm är det riktigt och jag har alltid fått mina stickor utan problem.

Men jag fick en kartong när jag sa att det är slut

Annons:
RobinEH
2014-04-21 13:05
#1

Tala med din diabetessköterska.

Socialstyrelsen om behandling av diabetes typ 2:

"Om du har diabetes som du inte behandlar med insulin är det inte nödvändigt att du själv mäter ditt blodsocker lika ofta. Det kan dock vara viktigt att du gör det till exempel när du byter läkemedel, när du är sjuk eller när du vill ta reda på hur olika aktiviteter påverkar ditt blodsocker. Riktlinjerna preciserar inte hur många teststickor du ska få eller hur ofta du ska testa, det avgörs i samråd mellan dig och den som skriver ut dem åt dig. Det viktiga är att det ska finnas en nytta med mätningarna."

http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/18070/2010-6-16.pdf

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Karin20
2014-04-21 19:56
#2

Du bör kunna få stickor om du kan motivera att du ska använda dem i något syfte.

//Karin

[per50]
2014-04-30 19:56
#3

Tack för svaren, jag ska ta ett snack med sköterskan.

[MrDiabolic]
2014-05-23 01:07
#4

Var det sköterskan eller apoteket som bråkade? Om sköterskan har skrivit ut dem, har hon gjort bedömningen att du behöver dem, och det ska inte apoteket ifrågasätta.

Upp till toppen
Annons: