Annons:
Etikettsajten-ifokus
Läst 48 ggr
flocken
9/9/20, 8:03 PM

Vad vill ni läsa om?

Som ny Sajtvärd försöker jag hitta nya intressanta ämnen.
Vad vill ni se här på sidan?
Allt från det lilla enkla till något mer avancerat.
Vill ni inte skicka här så hör av er privat

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Scorpio97
9/12/20, 3:20 PM
#1

Nu tänker jag bara helt spontant, men det kanske ger någon idé till artiklar eller liknande:

Olika kost-inriktningar som kan vara bra för någon med diabetes. Själv kör jag lågkolhydrat, men det skadar ju aldrig med information om alternativ.

Vanliga typer av läkemedel vid diabetes, och hur dom fungerar? Tex hur metformin fungerar, hur det skiljer sig från något annat läkemedel osv.

Information om olika sorters diabetes. Jag hade innan min diagnos bara hört talas om typ 1 och typ 2, men har efteråt även läst om typen LADA. När jag pratar med bekanta inser jag att en del knappt vet att det finns olika typer. Eller så tror dom att om man får diabetes som barn/ungdom är det typ 1 och som gammal typ 2. Jag fick diagnosen som 21-åring och en del har nästan blivit arga på mig när jag förklarat att det faktiskt är typ 2 jag har och inte typ 1, även om jag var "så ung" vid diagnosen.

Andra faktorer som påverkar blodsockret. Träning, stress, sömn, sjukdom osv.

Socker- och/eller kolhydratfällor man inte alltid tänker på. Typ att det kan vara rätt mycket socker i köpt tacokrydda, vilket jag inte hade tänkt på så mycket innan diagnosen. Tips om hur man ska tänka på restaurang eller när man äter mat någon annan tillagat


//Jessie

flocken
9/12/20, 4:01 PM
#2

#1: tack för tipsen. Lite sånt jag tänkt mig.

Jag har bara haft diabetes sen mars. Så är själv nybörjare

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: