Annons:
Läst 482 ggr
flocken
2020-10-12 05:33

Nick's produkter

Vad tycker ni om "nicks" och dess produkter?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Scorpio97
2020-10-12 16:38
#1

Jag tycker deras glass och vissa godisbitar är rätt goda. Inte lika gott som sockersötat, men det kravet kan jag nog inte ha heller. Sen påverkar det mitt blodsocker men inte lika mycket som vanlig glass/godis förstås.
Ersättningarna till socker som man bakar med har jag inte provat, har bara använt ICAs sötströ. Gissar att det inte är så stor skillnad om det är samma sötningsmedel

Sen försöker jag undvika sött och livsmedel med mycket kolhydrater även om det är marknadsförs som "tillåtet för diabetiker" för jag vet att det håller igång sötsug, att det påverkar mitt blodsocker och att det inte direkt är nyttigt oavsett. Men vill man verkligen ha något sött så är det ju bättre än sockersötat i alla fall


//Jessie

Caeli
2020-10-12 17:10
#2

Har bara testat deras Stevia drops. Köpte för att jag skulle göra vid rabarber men det blev en konstig smak… Nu har flaskan stått oanvänd några år så det är nog dax att slänga den!

  • Redigerat 2020-10-12 17:12 av Caeli
flocken
2020-10-12 17:25
#3

Jag har nog provat det mesta jag kan få tag på och som är utan nötter.
Deras "socker" är super bra. Icas sötströ kan slänga sig i väggen mot det.
Deras vaniljglass smakar som mjukglass. Gudomlig.
Även deras godis är super. God smak och konsistens. Det beställer jag oftast visa apotea. Bättre utbud än i våra affärer

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
2020-10-12 17:41
#4

#3 Vilket sötningsmedel är det du har provat, och vad är skillnaden mot sötströ? :)


//Jessie

flocken
2020-10-12 18:03
#5

#4: det är nicks sötströ. Både smaken och hur det blir när man bakar är stor skillnad mot Icas.
Jag har gått över helt på nicks

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
2020-10-12 18:14
#6

#5 Tack, får kanske testa det nästa gång då!


//Jessie

Annons:
flocken
2020-10-12 18:19
#7

#6: men det är vad jag tycker 🙂
Man har vant sig vid produkter som inte är så söta

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: