Frukost
Vad brukar ni äta till frukost?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner. (Rexkanin inaktiv)Medarbetar sällskapshundar, fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har svårt att hitta en mättande frukost sån inte höjer mitt blodsocker till skyarna.
Det svåraste har varit varit bröd. Har ni tänkt på vilka oerhörda mängder socker det finns i bröd?
Mörkt bröd har jag aldrig gillat.
Nu har jag hittat några olika sorter som funkar.
Om jag inte bakar eget.
NJIEs mango jouce går dagligen till frukost.
Just nu havregrynsgröt.
Är alltid så hungrig på morgonen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner. (Rexkanin inaktiv)Medarbetar sällskapshundar, fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Egen grötblandning med kruskakli, rågkross, korngryn, havregryn, solroskärnor, hela linfrön och torkat äpple.
Tillsätter potatismjöl också för att få in lite resistent stärkelse.
Beroende på tillgång tillsätter jag några bär tex Aroniabär, Gojibär, Hallon, enbär eller blåbär efter kokningen i micron.

Jag är ingen direkt frukostmänniska, äter polarkaka med ost och skinka typ, dricker vatten eller saft till.

Jag äter inte frukost. Har ingen matlust alls på morgonen och äter jag direkt när jag vaknar mår jag illa. Jag sover hellre några extra minuter
//Jessie

Äter bara frukost på Hotell, cirka 9-11 annars på vardagar så äter jag frukost vid 12-tiden, alla andra kallar det för lunch, men jag bryr mig inte så mycket om definitioner!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Här blir det först ett stort glas vatten. Sedan havreringar och müsli + lite solroskärnor. Till det mjölk eller filmjölk. Och så kaffe så klart!
http://www.frebaco.se/produkt/fullkornshavreringar-naturell/
https://www.willys.se/produkt/Sunt-och-Gott-Original-Musli-101216392_ST
Naturell yoghurt med lite päron eller bär, nötter, frön och kanske lite havregryn eller bovetekross. Beroende på om jag har bra blodsockerperiod eller inte äter jag antingen en skiva fazer rågruta med ost och gurka eller en skiva glutenfritt fröknäcke från semper (rekommenderar, det är ett ljust fröknäcke med ca 4-5 g kolhydrater per skiva). I kaffet har jag Oatley ikaffe och mandeldryck.