Annons:
Etiketterdiabetesövrigttyp-2kost
Läst 77 ggr
flocken
1/15/21, 5:28 AM

Diabetes och illamående

Jag har typ 2. Behandlas med Victoza dos 1,8.
Varje morgon vaknar jag illamående. På vardagarna att mina rutiner med mat ut såhär.
frukost 6:30
Lunch 10:30 ca. Ibland tidigare
13:00 något litet ex salta kex/frukt
14:30 lättare mellis.
17:00 kvällsmat
20:00 något litet.

Så äter mer eller mindre hela tiden.
Men vaknar alltid illamående.
Är det någon som har en tanke på varför?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Scorpio97
1/15/21, 11:34 AM
#1

Verkar vara en vanlig biverkning enligt FASS, men det står också att det brukar gå över efter ett tag så det kanske bara är första veckorna eller så? För visst är det relativt nyligen som du bytte till Victoza..?
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det själv. Men man kan ju alltid testa att tex inte äta något på kvällen, eller att äta något precis innan läggdags och se om det ändras något?
Är du illamående direkt när du vaknar eller känner du det när du kliver upp? Några kex eller annat lättätet som du kan äta direkt när du vaknar kanske hjälper?

Som sagt, ingen erfarenhet själv så det var bara spontana tankar på vad jag personligen skulle testa :)


//Jessie

flocken
1/15/21, 11:46 AM
#2

#1: har gått på Victoza länge. Men högsta dosen har jag precis ökat till.
Det börjar när jag går upp ur sängen. Kan även bli illamående på dagen.
Hoppas det släpper av snart. Är ett elände

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
1/15/21, 11:50 AM
#3

#2 Okej, då mindes jag fel. Har du testat att äta något innan du kliver upp ur sängen? Är kanske inte precis samma situation men när en bekant till mig hade morgonillamående på grund av graviditet så fungerade det för henne att äta något i sängen

Det låter väldigt jobbigt, håller tummarna att det släpper snart!


//Jessie

flocken
1/15/21, 1:15 PM
#4

#3: det är typ så det känns. Morgon illamående. Men är inte gravid. Är steriliserad 😄
En av mina bästa vänner mår väldigt dåligt just nu. Ringer några gånger /dag o pratar. Så säkert kan mitt illamående hänga ihop med stress.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: