Annons:
Etikettallmänt
Läst 107 ggr
Tarotstollan
2021-03-24 19:17

Bra kontakt med diabetessköterskan.

Tycker ni att ni har bra kontakt med vården och särskilt diabetessköterskan ni har eller har ni ingen kontakt person?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2021-03-24 19:20
#1

Eftersom allting är så nytt för mig så kan jag bara hittills säga att det har varit bra.
Sköterskan jag pratat ordentligt med 1 gång är bra och hon svarar klart och tydligt på alla mina oroliga och konstiga frågor.
Hon har hjälpt mig med annat också.
Skall träffa henne för andra gången nu på fredag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
2021-03-24 21:10
#2

Jag har hittills fått träffa olika personer vid varje besök (vilket delvis beror på mig), men överlag har jag varit nöjd. Jag har fått svar på mina frågor, dom har respekterat mina val och jag har känt mig trygg.
Enda undantaget var dietisten. Så fort jag nämnde lågkolhydratkost ändrades stämningen direkt och hon var väldigt kort mot mig resten av besöket. Jag fick inte något förtroende för henne och jag upplevde inte att jag fick ordentliga svar på mina frågor.


//Jessie

Vixxen
2021-03-24 21:38
#3

Under årens lopp har mina kontakter med olika diabetessköterskor fungerat mycket bra. Svar på frågor och hjälp med problem.

majlar
2021-04-05 09:34
#4

Min funkar bra. Det jag tycker. är tråkigt. att man inte kan ringa henne, när man känner att det är något man vill fråga om. Hon har inte ens telefontid. Man får gå in på 1177 och hoppas på att hon ser om man varit inne och lämnat meddelande. Hon erkände att dom inte ens tittar där varje dag…

Vixxen
2021-04-05 15:42
#5

#4: Men vad jobbigt!
Det går inte att välja att meddelandet ska specifikt till henne på ditt 1177?

majlar
2021-04-05 17:31
#6

#5: jo, man kan be specifikt till henne. Men hon erkände att hon inte tittar där varje dag. Sen jobbar hon inte varje dag.

Annons:
Tarotstollan
2021-04-05 18:43
#7

Jag får ringa till vårdcentralen och lämna besked om vad jag vill, så ringer de upp en tid som en dator då har bestämt när jag ringt dem. Passar inte den tiden så kan jag avboka.

#4. Ja, det är jobbigt att man inte kan nå dem när man vill. Kunde ju vara bra om de hade en fast telefontid mellan 8-10 eller så.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 2021-04-05 18:49 av Tarotstollan
Vixxen
2021-04-06 02:03
#8

#6: Om 1177 ingår i deras arbetsuppgifter borde det nästan räknas som tjänstefel om de inte kollar av det.

Upp till toppen
Annons: