Annons:
Etikettmat
Läst 149 ggr
Tarotstollan
2021-04-04 00:28

Frukost för typ 2.

Vad äter ni till frukost och hur mycket äter ni?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Scorpio97
2021-04-04 00:45
#1

Jag äter ingen frukost alls.

Om jag skulle äta frukost skulle det förmodligen vara ägg (kokta/stekta/omelett) och/eller bacon, och kanske lite grönsaker till. Eller naturell yoghurt smaksatt med vaniljpulver eller lite bär. Om jag bara ville ha något litet skulle jag köra på tex nötter, ost- eller skinkskivor och grönsaker.

Mängd skulle bero på hur många måltider jag äter, och främst hur hungrig/sugen jag är. Mina middagar har ingen bestämd storlek heller, utan det påverkas av vad jag föredrar just den dagen.


//Jessie

Tarotstollan
2021-04-04 00:58
#2

Jag skall äta 3 ggr om dagen och har de senaste veckorna ätit en bra frukost enligt diabetessköterskan.
Havregrynsgröt med lite lingonsylt till, mjuk halvgrov macka med ost eller medvurst + paprika och gurka på. Till det druckit te med sockerpiller och 1 kokt ägg.
Ägget har jag skippat sen 1 vecka bort, då jag tröttnade på det och sylten har jag minskat på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2021-04-04 02:03
#3

Egen powergröt med havregryn, rågkross, korngryn, solrosfrön, linfrön, kruskakli,
jordnötter och torkade äpplen eller aprikoser. Ibland en hårdbrödmacka med ost eller skinka. Ibland ett ägg och ett äpple.

flocken
2021-04-04 06:52
#4

Sockerfritt bröd. Eller socker under 5g.Klarar inte av mörkt bröd.
Kokt ägg några gr/v.
Njie jouce.

Äter kanske inte den bästa frukosten.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2022-05-03 23:54
#5

Jag börjar att tröttna på min frukost men vet inte längre vad jag skall äta. Sockret är högt varenda gång jag mäter efter 1½ - 2 timmar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: