Frukost för typ 2.
Vad äter ni till frukost och hur mycket äter ni?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag äter ingen frukost alls.
Om jag skulle äta frukost skulle det förmodligen vara ägg (kokta/stekta/omelett) och/eller bacon, och kanske lite grönsaker till. Eller naturell yoghurt smaksatt med vaniljpulver eller lite bär. Om jag bara ville ha något litet skulle jag köra på tex nötter, ost- eller skinkskivor och grönsaker.
Mängd skulle bero på hur många måltider jag äter, och främst hur hungrig/sugen jag är. Mina middagar har ingen bestämd storlek heller, utan det påverkas av vad jag föredrar just den dagen.
//Jessie

Jag skall äta 3 ggr om dagen och har de senaste veckorna ätit en bra frukost enligt diabetessköterskan.
Havregrynsgröt med lite lingonsylt till, mjuk halvgrov macka med ost eller medvurst + paprika och gurka på. Till det druckit te med sockerpiller och 1 kokt ägg.
Ägget har jag skippat sen 1 vecka bort, då jag tröttnade på det och sylten har jag minskat på.

Egen powergröt med havregryn, rågkross, korngryn, solrosfrön, linfrön, kruskakli,
jordnötter och torkade äpplen eller aprikoser. Ibland en hårdbrödmacka med ost eller skinka. Ibland ett ägg och ett äpple.
Sockerfritt bröd. Eller socker under 5g.Klarar inte av mörkt bröd.
Kokt ägg några gr/v.
Njie jouce.
Äter kanske inte den bästa frukosten.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner. (Rexkanin inaktiv)Medarbetar sällskapshundar, fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jag börjar att tröttna på min frukost men vet inte längre vad jag skall äta. Sockret är högt varenda gång jag mäter efter 1½ - 2 timmar.