Annons:
Etiketterdiabetesövrigt
Läst 81 ggr
flocken
10/12/21, 4:25 AM

Högt blodtryck och diabetes?

Då kör vi ännu en diagnos. Högt blodtryck.
Gick med en blodtrycksmaskin i 24 timmar förra veckan.
Enligt den har jag högt blodtryck på eftermiddagen. Inte på natten eller förmiddagen.
Så ska starta med en medicin för detta.
Hur vanligt är det med diabetes och högt blodtryck?
Eller kan det hänga ihop med att min värk blir värre på em/kväll?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Tarotstollan
10/12/21, 6:17 AM
#1

Jag äter Losartan för högt blodtryck och det fick jag börja äta ca 1 år innan jag fick diabetes konstaterat, nu äter jag även Atorvastatin för blodfetter vilket jag började med samtidigt som diagnosen på diabetes, så det verkar nästan som att de går hand i hand de här 3 rackarna!😉

Det är klart att värk sätter spår i kroppen, så det är nog därför ditt blodtryck går upp på ef. m. men du har ju också ansträngt dig halva dagen redan då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
10/12/21, 7:12 AM
#2

Jag ska ta Candesartan på morgonen.

Det är självklart att det är bra att de har koll och behandlar. Men blir bara så trött på att få diagnos på diagnos

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
10/12/21, 7:26 AM
#3

Men enl fass står det att denna inte ska användas vid diabetes. Får avvakta tills jag pratat med en sköterska

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Marinas Mix
10/12/21, 9:20 AM
#4

För mig var det tvärtom. Jag fick mitt höga blodtryck diagnosticerat först (2012) och har medicinerat för det sedan dess
#2 förstår känslan, jaha, där kom en diagnos till, vad kommer härnäst.
Brukar lite skämtsamt säga att "vissa samlar på porlslinsfigurer, jag samlar på sjukdommar 😏"

Och när det gäller att få nya mediciner, så frågar jag alltid läkaren: "Hur går den ihop med de andra medicinerna jag har? Just för att vra säker på att de inte motverkar varandra och då har det faktiskt hänt att läkaren har fått tänka om och ibland till och med rådfrågat sina kollegor.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

flocken
10/12/21, 9:30 AM
#5

#4: haha precis. Samlar på sjukdomar. Så tragiskt egentligen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: