Annons:
Etiketterdiabetesövrigttyp-2
Läst 65 ggr
flocken
1/27/22, 8:56 AM

Högt socker, yrsel?

Har i en period ätit dåligt.
Har även haft svåra yrsel attacker ibland flera gånger om dagen. Det är så att jag får hålla i mig.
Även tung i huvudet, ibland stickningar i armen och skakningar i handen.
Kan allt detta höra ihop?
Har även högt blodtryck och svår värk.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Scorpio97
1/27/22, 10:35 AM
#1

Jag blir tung och dimmig i huvudet när jag får högt blodsocker. Men jag har aldrig fått yrsel, stickningar eller skakningar vad jag kan minnas.
Yrselattacker får jag däremot när blodtrycket sjunker snabbt, blodtrycksfall. Kan bli typ när man reser sig för snabbt eller liknande. För mig händer det oftare om jag mår dåligt i övrigt (samt när det är väldigt varmt eller jag fått i mig för lite salt)


//Jessie

flocken
1/27/22, 10:47 AM
#2

#1: jag har det väldigt mkt på jobbet just nu. Rör på mig mkt(ca 8-10 km/dag) , äter för lite riktig mat och ist äter onyttigt på kvällen.
Har plockat bort nästan all pasta, potatis, ris. Tar ist grönsaker med protein och sås. Börjat baka eget bröd.
Har fruktansvärt ont i kroppen just nu. Och har jag xtra ont äter jag det där jag inte bör äta.
Blir en ond cirkel.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
1/27/22, 11:06 AM
#3

#2 Du har väl haft mycket rätt länge nu? Tillslut säger kroppen ifrån. Men jag förstår hur du menar med att det blir en ond cirkel, det blir lika för mig


//Jessie

flocken
1/27/22, 11:15 AM
#4

#3: japp.
Även att jobbet och hundarna ger mig så otroligt mkt blir jag trött. Lätt att glömma hur sjuk jag egentligen är.
Vi har funderat på att erbjuda att jag kör hem hundarna på em o kunna sluta kl 15 ist för 17.
Börjar oftast jobba 05:30.
Men blir många mil i bilen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
1/27/22, 11:22 AM
#5

#4 Ja, även roligt arbete kan ju vara väldigt ansträngande. Jag hoppas ni hittar någon lösning så du får det lite lugnare! Att gå in i väggen hjälper ingen


//Jessie

Upp till toppen
Annons: