Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 93 ggr
Tarotstollan
2/5/22, 11:09 PM

Blodprovstagare.

Vad har ni för blodprovstagare?
Är ni nöjda med den?
Har ni köpt den själva eller fått den på vårdcentralen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2/5/22, 11:16 PM
#1

Jag har en sådan här:

https://www.diabetes.ascensia.se/PRODUKTER/MICROLET-NEXT/

Fick den i en kasse på lasarettet tillsammans med alla nybörjargrejer som en diabetiker behöver när jag låg inne förra året.
Det är ju den enda jag testat men tycker att den är lite jobbig ibland när inte
utdragningsmekanismen fungerar och jag får dra flera gånger innan nålen sticker.
Ibland upp över 5 ggr, den kanske börjar bli sliten?
Vet inte hur länge en sådan håller, någon som vet?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Designad för att minimera smärta så att du kan testa tryggt.
Scorpio97
2/5/22, 11:23 PM
#2

Jag har blodprovtagaren som syns högst upp på denna sida: https://www.freestyle.abbott/se-sv/freestyle-libre-system/freestyle-blodglukosmatare.html
Jag är nöjd. Fick den gratis från sjukvården vid diagnosen 2019, samtidigt som mätaren. Har någon gång fått stuckit två gånger men då har det oftast varit användarfel (för kalla fingrar, eller inte tryckt den emot tillräckligt nära). Men annars har den aldrig krånglat.

Edit: Ser nu att jag läste slarvigt och att du bara frågar om blodprovstagaren, sorry! Redigerar mitt inlägg.


//Jessie

FreeStyle frär en serie av sensorbaseade glukosövervakningssystem och blodglukosövervakningssystem där enkel mätning är anpassad för brukarens livsstil.
  • Redigerat 2/5/22, 11:38 PM av Scorpio97
Scorpio97
2/5/22, 11:28 PM
#3

#1 Jag är lite osäker på hur du menar med att utdragningsmekanismen inte fungerar och att du får dra flera gånger? Den ser lite annorlunda ut än min, men jag kollade på en video lite snabbt och ser inte riktigt vad du menar med "dra"? Det är väl en knapp man trycker på som skjuter ut nålen när du ska sticka dig?


//Jessie

Tarotstollan
2/5/22, 11:37 PM
#4

#1. Jo men jag måste dra ut den i bottnen innan den kan sticka. Ladda stickaren så att säga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2/5/22, 11:40 PM
#5

#2. Första länken funkar inte, det står bara 404.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
2/5/22, 11:40 PM
#6

#4 Aha, då förstår jag. På min måste man inte ladda stickaren om man precis satt i ny lancett, bara om man vill använda samma lancett igen för ett nytt stick. Men när man sätter i en ny laddas den liksom av det.
Låter besvärligt, men jag har tyvärr ingen aning om dom blir utslitna eller om det beror på något annat.

#5 Jag redigerade mitt inlägg eftersom jag insåg att du bara frågade om blodprovstagaren, så kan kanske bero på det.


//Jessie

  • Redigerat 2/5/22, 11:40 PM av Scorpio97
Annons:
Tarotstollan
2/5/22, 11:44 PM
#7

#6. Jag ser nu att det funkar utan att dra i den vid insättning av ny lansett. Det har jag inte märkt innan och det sa de inget om på lasarettet när jag fick den, de bara visade mig på det viset jag alltid gjort.
Fast jag brukar använda den två gånger för det mesta, det blir lite olika.
Kul, att lära sig något nytt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
2/5/22, 11:51 PM
#8

#7 När jag fick min visade sköterskan också att man skulle ladda den vid ny lancett. Men när jag testade hemma insåg jag att det inte behövdes. När jag frågade sköterskan sa hon bara att det var så dom hade blivit lärda att visa den, men att om jag tyckte det fungerade ändå var det bara att fortsätta så.


//Jessie

Marinas Mix
2/23/22, 11:44 PM
#9

Denna fick jag tillsammans med min accu-check

https://www.accu-chek.se/blodprovstagare/fastclix

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Accu-Chek FastClix – den första blodprovstagaren med trumma som kräver endast ett klick Enkel: Endast ett klick för att ladda och utlösa lansetten Skonsam: Clixmotion teknologi och 11 individuella stickdjup Unik: 6 lansetter i en trumma, inga lösa lansetter att se eller röra vid
Tarotstollan
2/24/22, 12:08 AM
#10

Lade frågan i fel tråd! 😳

Hur är de förpackade och hur många får du åt gången?

Mina ser ut så här:
https://diabetic24.com/insupen-pen-needles-31g-0-25-mm-x-5-mm-box-of-100.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Insupen pen needles 31G, 0.25 mm x 5 mm - box of 100 in Diabetic24.com
Marinas Mix
2/24/22, 10:06 AM
#11

På asken står det 100+2.
Jag tycker om den. Mest för att det är 6 lansetter i varje trumma och trumman är lätt att byta

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Upp till toppen
Annons: