Annons:
Etikettkost
Läst 169 ggr
Tarotstollan
2/10/22, 2:10 AM

Glass.

De flesta gillar ju glass men hur ofta äter ni det med tanke på mjölksockret?
Vilken sort äter ni?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Scorpio97
2/10/22, 3:02 AM
#1

Jag har ätit Magnums sockerfria några gånger och den är riktigt god. Nicks glass är också helt okej, sen har jag ätit någon sockerfri isglass också någon gång. Men jag har av olika anledningar inte mätt blodsockret efteråt så jag vet faktiskt inte hur mycket dom påverkade. Minns inte att jag känt av högt blodsocker efteråt åtminstone.
Jag har väl ätit det någon gång om året kanske, främst för att sockerfri glass inte finns i alla butiker och/eller är dyr.

Ibland vispar jag grädde och mixar sedan i frysta blåbär. Det blir glassliknande. Min mamma gör liknande fast med yoghurt och frysta bär.
Har även tänkt prova hemmagjord gräddglass men det har inte blivit av. Men jag har ätit hemmagjord vaniljsås/-kräm och det har ungefär samma ingredienser och det går bra blodsockermässigt. Grädde i sig brukar också gå bra för mig. Fullfet grädde har ju något mindre socker (och kolhydrater) än mjölk.


//Jessie

flocken
2/10/22, 5:47 AM
#2

Är ingen glass älskare. Men nicks har goda glassar.
Så sällan jag äter glass så när jag gör det tar jag gärna mjukglass. Socker eller ej.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sindri
2/10/22, 7:35 AM
#3

Grädde innehåller inte så mycket mjölksocker. Äggula, grädde och vaniljpulver blir väldigt gott. Garant har dessutom en ekologisk laktosfri grädde utan karragenan.

Man kan frysa grädde i muffinsformar eller andra små formar, så gör man så stora man vill ha dem. Hallon, jordgubbar, blåbär, björnbär innehåller lite socker så det kan man lyxa till med ibland. I eller på glassen.

  • Redigerat 2/10/22, 7:38 AM av Sindri
Vixxen
2/10/22, 1:12 PM
#4

Gillar inte glass överhuvudtaget.

Upp till toppen
Annons: