Annons:
Etikettövrigt
Läst 108 ggr
Tarotstollan
3/15/22, 8:16 PM

Trötthet.

Hur har ni det med trötthet?
Sover ni middag?
Hur många timmars sömn är ett måste för er, för att klara av dagen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
3/15/22, 8:28 PM
#1

Tycker jag antingen är trött hela tiden eller så får jag sådana där riktiga rusch tider när jag känner att jag skulle kunna bestiga mount Everest.
Antar att det har med att sockret går upp och ner.

Sover väl egentligen ingen riktig middag men de dagar jag haft tvättstugan måste jag lägga mig någon timma för ryggen värker så hemskt och då somnar jag ju och sover någon timma.

Jag behöver ca 10 timmars sömn för att orka med en vanlig dag, måste jag göra något ansträngande kan det bli 12-14 timmar.
Det är många timmar som bara går bort till att sova.🙄

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
3/15/22, 8:40 PM
#2

Det går upp och ner med tröttheten.
Kan man inte somna är det tufft.

Scorpio97
3/15/22, 8:48 PM
#3

Jag klarar mig okej på kring sex timmars sömn, åtminstone under en begränsad tid. Sover jag mindre än så börjar jag somna så fort jag sätter mig eller så blir det allt svårare att vakna på morgonen (jag har sovit mig igenom tjutande från brandvarnaren, lyckligtvis brann det inte). Men för att fungera optimalt behöver jag runt 8-10 timmar. Då har jag dock kronisk smärta som påverkar också. Dagar eller perioder där jag har som mest ont kan jag lätt sova 12-14+ timmar om jag inte har något jag måste göra.

Jag sover inte middag i vanliga fall. Men det händer i perioder där jag sovit dåligt av någon orsak, tex stress.
Jag somnar även av högt blodsocker. Tiden precis innan jag fick min diabetesdiagnos kunde jag inte alls hålla mig vaken om jag exempelvis satte mig i soffan på kvällen för att se en film. Så fort jag satt (eller låg) bekvämt så däckade jag på några minuter. Då kunde jag verkligen sova hur mycket som helst. Men nu när jag har kontroll på blodsockret märker jag ingen skillnad på mitt sömnbehov i jämförelse med innan jag fick diabetes.


//Jessie

Tarotstollan
3/15/22, 9:12 PM
#4

Ja, värk tröttar verkligen ut kroppen och hjärnan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 3/15/22, 9:12 PM av Tarotstollan
Scorpio97
3/15/22, 9:22 PM
#5

#4 Ja, så är det tyvärr. Samtidigt är jag tacksam över att jag kan sova trots smärtan. Har en person i min närhet som sällan får sova mer än 1-2 timmar i sträck på grund av värk och sjukdomar, och som inte fått sova ordentligt på flera år. Jag tycker det låter helt fruktansvärt. Ska jag leva med smärta föredrar jag åtminstone att somna av den, även om det blir många timmar som slösas.


//Jessie

Vixxen
3/16/22, 12:19 AM
#6

#4: Är man dessutom slut och hjärntrött till följd av utmattningssyndrom och har värk blir det inte lättare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: