Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 115 ggr
flocken
2022-07-16 10:39

Att slappna av för mycket

Jag har märkt att jag har slappnat av alldeles för mycket med bad jag äter.
Allt för att min läkare sa att allt ser bra ut. "Bara fortsätt och du behöver inte kolla dina värden. Bara någon gång när du känner för det."
Så idag efter en rask promenad kollade jag. 11,5 låg det på. Alldeles för högt.

Så nu måste det bli ändring på allt. Det är mitt liv det gäller. Att man kan bli så blind..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Caeli
2022-07-16 10:55
#1

#0: Väldigt konstigt råd från en läkare.

flocken
2022-07-16 11:01
#2

#1: då hade även mitt långsocker höjts lite men låg ändå inom gränserna för bra.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2022-07-16 11:43
#3

O nu låg det på 6,9.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Namiko
2022-07-16 12:10
#4

Det låter som ett rent av farligt råd av en läkare. Hur ska man veta hur man ligger till om man inte kollar regelbundet? Eller hur olika saker påverkar det? Jag har inte diabetes själv men min pappa har det och han kollar sitt värde väldigt ofta och alltid före/efter mat samt före/efter motionspass, han har även fått ställa in planerade motionspass på grund av sitt värde för att träningen skulle påverka det till en ohälsosam nivå.

Ta hand om dig och håll koll på dina värden. Påpeka även till läkaren att man inte säger sånt till diabetiker nästa gång.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

flocken
2022-07-16 13:31
#5

#4: just då tänkte jag inte så mycket på det. Men jag har märkt att jag spårat ut med kosten. Att jag äter vad jag vill.
Nej, nu är det ändring på det

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Caeli
2022-07-16 22:39
#6

Har också märkt vid något tillfälle att läkaren tror att tät blodsockerkontroll stressar patienten. Tycker att det borde vara mer stressande att inte ha koll…

Annons:
flocken
2022-07-16 22:54
#7

#6: jag går var 6e månad. Ska gå i november /december igen. Se hur det går då

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2022-07-16 23:37
#8

Jag fick beröm av min diabetessköterska för att jag kollade mitt blodsocker ofta.
Fast jag har ju inte mitt under kontroll, så det var kanske därför.
Jag kollar mitt mellan 6 - 10 ggr varje dag.

Jag har också tappat kontrollen över vad jag äter, det gick lättare i början men nu är det fruktansvärt svårt.
När jag kan äta är jag inte intresserad och när sockret är högt och jag inte skall äta då kan jag äta hur mycket som helst…🤦‍♀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2022-07-17 08:22
#9

#8: varför ska det vara så svårt?
Jag vet och kan. L
Vill absolut inte börja om från start med de dåliga värdena jag hade från början

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2022-07-17 22:12
#10

Ja, det är en bra fråga!
Innan jag själv fick diabetes trodde jag att det mesta handlade om insulinsprutor och andra mediciner, det var aldrig någon som pratade om att maten var 50 % av medicinen.
Det var/är nog den största chocken för mig och det svåraste att lösa, då mat är jobbigt överlag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2022-07-18 07:28
#11

#10: jag vet hur jag ska äta. Mitt problem är att jag är en periodare i mat.
Att det bara är en viss sak jag äter i flera veckor /månader. Oavsett vad det är. Kan vara en viss frukt, choklad, bullar osv
Då blir jag manisk.

Men har nu börjat kolla mina värden igen och kämpar på

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: