Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 61 ggr
flocken
2022-07-23, 12:22

Dåliga värden pga svår värk?

Jag är som sagt var svårt kronisk sjuk.
Fibromyalgi och bechterews (spondylos)

Har typ 2 diabetes.

Jag har märkt att har jag riktigt ont och är mer eller mindre liggandes så stiger mina värden trots att jag ätit som jag ska.
Jag står inte på insulin utan på Victoza.

Kan det stämma att detta hänger ihop?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner. (Rexkanin inaktiv)Medarbetar sällskapshundar, fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Scorpio97
2022-07-23, 12:32

Ja, det kan det absolut. Allt som stressar eller är jobbigt för kroppen kan sätta igång hormoner som höjer blodsockret.
Jag märker också av ökad värk på blodsockret

//Jessie

flocken
2022-07-23, 12:38

#1: jag är riktigt dålig idag. Vi var iväg hela dagen igår med barnen. Gick på solliden och lyssnade på arvingarna. I samma veva gick bilen sönder. Så blev ringa bärgare och hitta någon som hämtade oss 1,5 timme bort.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner. (Rexkanin inaktiv)Medarbetar sällskapshundar, fibromyalgi och diabetes

Caeli
2022-07-23, 13:03

Kan det säkert göra. Både stress och att ha ont. Sedan att du kanske inte rör på dig lika mycket som vanligt påverkar också.

flocken
2022-07-23, 13:35

#3: rör på mig som vanligt. Annars skulle min kropp strejka. O hunden skulle strejka 😉

…………………………………..

Caeli
2022-07-23, 13:55

#4: Ok då tolkade jag dig fel i #0. Tog det som att du var mer eller mindre sängliggandes idag.

Oavsett hoppas du snart mår bättre! 🙂

• Redigerat 2022-07-23, 13:56 av Caeli
Zadeira
2022-07-23, 14:05

Smärta kan absolut påverka diabetes och andra sjukdomar. Vet många som i fibroskov blir generellt sämre med sina andra sjukdomar. Kroppen jobbar liksom på högvarv och är uppe i stress, så man blir helt enkelt känsligare för saker man normalt har under kontroll. Sköt det som du brukar och se bara till att det går ner igen när du har mindre smärta.

Mina egengjorda armband hittar du här https://www.etsy.com/shop/zadeiradesign

eller på instagram under användaren @zadeiradesign

Annons:
flocken
2022-07-23, 14:44

#5: jag går alltid ut o går. Men husse tog morgonen och ska snart ut o gå långpromenad. Så har vilat hela dagen.

…………………………………..

flocken
2022-07-23, 14:46

#6: ska snart ut o gå. Försöka få igång allt igen och hoppas svullnaden minskar. Har vilat hela dagen. Men nu måste både jag och hunden ut. Se hur det går. Har sovit från o till idag.

…………………………………..

Upp till toppen
Annons: