Annons:
Etikettinsulin
Läst 80 ggr
Tarotstollan
2022-09-08 19:21

Insulinbrist på apoteken.

Var nere i går kväll på apoteket och skulle hämta ut mitt nattinsulin Insuman Basal och fick besked att det var restnoterat i hela staden, ev. skulle det komma in igen den 19:de.
Killen föreslog att jag skulle ringa till läkaren och fråga hur jag skulle göra.

Blev helt paff då jag redan är inne på min sista penna och den kommer inte att räcka till den 19:de och de kunde ju inte garantera att den kom då.

Har ni råkat ut för att ert insulin varit slut på apoteken någon gång? Vad har ni gjort då i så fall?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
flocken
2022-09-08 19:58
#1

Inte insulin.
Men att hundens epilepsi medicin var restad. Men bara ringde veterinären o de skrev ut en annan sort.
Men jag är alltid ute i god tid.
Jag hämtar min medicin minst 3 veckor innan det är slut.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vixxen
2022-09-08 20:30
#2

Har varit med om det med mediciner, men det är inte bra när det händer med insulin.
Ring din läkare och hör om du kan byta sort tillfälligt till en liknande sort.
Be dem kolla så inte den andra är restad också.

Tarotstollan
2022-09-13 23:40
#3

Var nere på apoteket för att hämta mitt nya insulin men då hade mitt ordinarie kommit in, så då tog jag det naturligtvis.
Upptäckte sen att mitt andra insulin inte fanns, för jag hade glömt att förnya receptet, så nu får jag ringa till vc igen.🙄😫

Varför kan de inte ha en stående beställning på insulin?
Har man en gång fått diabetes och använder insulin så lär man ju oftast få fortsätta med det resten av livet!

Ju mer mediciner man har, ju svårare att komma ihåg att beställa nya recept i tid.
Dessutom svårare att komma ihåg när man hela tiden får olika mängd att hämta ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2022-09-14 23:29
#4

Ibland kan man gå in på Apotekets hemsida. Logga in och beställa den medicin/insulin man behöver trots att de sagt på ens lokala Apotek att det är restat.

Kanske finns nåt online-lager som ”vanliga” Apoteket inte kan beställa ifrån själva?

Sen kan man hämta ut sin beställning på det vanliga Apoteket.

Tarotstollan
2022-09-14 23:40
#5

Då behöver man Bank-Id och det har jag inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2022-09-14 23:46
#6

Logga in på din bank och skaffa ett bank-id till din mobil.
https://support.bankid.com/sv/bestalla-bankid/bestalla-mobilt-bankid

Här får du hjälp med ditt BankID och den programvara som du behöver för att beställa och använda BankID.
  • Redigerat 2022-09-14 23:47 av Vixxen
Annons:
Tarotstollan
2022-09-14 23:51
#7

Går inte varken med mitt körkort eller gamla mobil.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2022-09-14 23:56
#8

Du kan ha ett bank-id på din dator via din internetbank också.

Tarotstollan
2022-09-14 23:57
#9

Har inte det heller!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2022-09-14 23:59
#10

Ring din bank och beställ kortläsare och kort för att logga in. 😃

Tarotstollan
2022-09-15 00:01
#11

Om jag skal göra något så får de fixa det ansikte till ansikte för mig, jag litar inte på tekniken för 5 öre. Jag begriper inte hur det funkar och det blir bara fel när jag skall försöka fixa något.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2022-09-15 00:06
#12

#11: Ok! 😃

Upp till toppen
Annons: