
Blodsockermätare fungerar inte!
Jag har fått en ny blodsockermätare - men den fungerar inte.
Det är en Contour Next.
Jag har haft en likadan förut, som jag använde i flera år tills den gick sönder.
Så jag borde ju kunna använda en sån.
Men det går inte!
Har väl läst instruktionerna minst 20 ggr. Och testat mätaren minst 10 ggr.
Inte en enda gång visar den blodsocker värdet?
Vad som kommer upp är ett stort E + en siffra.
Stort E = anger mätarfel.
Är den trasig eller?

Har du ingen möjlighet att kolla upp den på en vårdcentral?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2022-11-07, 18:34 av Tarotstollan

Vilken felkod får du?
// Harley 🏳️🌈⚧️
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Hästar & ridsport, Film, Hamster

#2: Står i inlägget.

#1: Ja jag kanske får göra det. Måste beställa tid hos diabetessköterskan i så fall.
Men jag måste ju till henne ivf om den här är trasig, så jag kan få en ny igen.

Vilken siffra står det?
Kan du inte bara ringa vårdcentralen och komma dit för en kort koll på mätaren?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#3: Nej, du har bara skrivit ut E+ en siffra, jag undrar vilken siffra du får upp, dvs vilken felkod?
Jag hittade en felsökningsguide och tänkte försöka hjälpa till men då behöver jag felkoden.
// Harley 🏳️🌈⚧️
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Hästar & ridsport, Film, Hamster

#6: Jag tror att det stod E 86 sist. Men är inte riktigt säker.

#5: Det går knappt komma fram när man ringer till vårdcentralerna här uppe. Jag brukar skriva brev när jag vill något. Ända sättet att komma fram. Och bara komma dit går inte alls.

I min instruktionsbok för Contour next står det Systemfel mellan E30-E99.
Så det verkar vara fel på mätaren och att man skall kontakta kundsupport på 020-830084.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#9: Tack. Förstod nästan det.

Ringde support och fick hjälp. Så nu funkar det. Tack.