Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 1969 ggr
Annica38
10/3/09, 1:59 PM

Stolt över föräldrarna!

Vill berätta om mina föräldrar!

Båda är typ 2 diabetiker, mamma sedan ca 20 år och pappa sedan ca 10 år.

Jag äter lchf- kost (LowCarbHighFat) sedan ett år tillbaka. Och mina föräldrar har skeptiskt observerat mig och min mat. Men för två veckor sedan bestämde de sig för att prova själva.

Resultatet är just nu att pappa har helt fått sluta med insulinsprutor och mamma har minskat sitt morgoninsulin från 46 enheter till 24. Och det berättar lyckligt att de mår såååååå bra, känner sig piggare, har sluppit sötsuget mm! Skrattande

Annons:
[ngupa]
10/3/09, 2:05 PM
#1

Stort grattis till dem!

Min mamma har också upptäckt fördelarna med LCHF kosten, efter att precis som dina föräldrar varit lite skeptiska, men när de såg mig gå ner i vikt och sedan läst Annika Dahlqvist bok så vågade de prova. Skrattande

Mamma har dock inte använt insulin, men jag vågar lova att hon hade blivit medicinerad i år om hon inte vågade prova LCHF. Pappa är frisk men äter lite mer liberal lchf än mata och mår utmärkt.

Karin20
10/4/09, 7:17 PM
#2

ÅÅ så bra!

Grattis till dem och till att de nu kan äta den goda maten!

//Karin

Idean
1/3/10, 3:49 PM
#3

Jag är glad över de föräldrar som lär av sina barn

Fassan var skeptisk men som nyinresserad matlagare så fixar han till saker jag inte trodde skulle komma på bordet i hans tid. Enlig Annika.Dahlquists koncept å måste säga att det smakar helt ok.

Upp till toppen
Annons: