Annons:
Etikettkost
Läst 2478 ggr
RuiXue
2010-01-26, 23:58

Ska nog skippa pastan framöver...

Åt pasta till middag idag, klockan 19.00 nu är klockan snart 23.00 och för få minuter sen låg mitt socker på 7.2Förvånad Har inte ätit sen jag åt middag utan bara druckit lite vatten. Verkar som om min kropp inte alls kommer överens med pasta längre! Borde kanske ta ett snack med min läkare också… Igen…

Jennie

Annons:
Tinwe
2010-01-27, 11:04

Är det så att du mår illa och sånt med ..? Då hade det ju kunnat vara så att du är glutenintollerant (eller hur man säger), min pojkvän är både diabetiker och glutenintollerant :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

RuiXue
2010-01-27, 18:12

Mår inte illa direkt. Men jag blir typ degig i huvudet när jag hamnar över 7 några längre stunder…

Idag på lunchen åt jag vanlig svensk husmanskost på IKEA, och nu ca. 3 timmar senare ligger jag fortfarande på 7.0!

Min läkare ska ringa mig senare idag ang. mina magproblem, så ska nog nämna det för honom och fråga hur bra eller dåligt det är att ligga på 7 så länge efter en måltid…

Vid 2 tiden inatt låg jag fortfarande på 7.2 eller så och då hade det gått 5 timmar sedan middagen och jag hade inte ätit efter detFörvånad

Jennie

RuiXue
2010-01-27, 19:52

Shiit! Nu ligger jag helt plötsligt på 3.8Förvånad

Jennie

Karin20
2010-01-27, 21:17

Verkar lite svajigt det där. Man ska inte ligga på 7 så långt efter maten om allt är ok

//Karin

RuiXue
2010-01-28, 01:44

Det är minst sagt svajigt! Och det är verkligen jättejobbigt. Har tagit upp det med min läkare hur mycket jag kan svänga men sen har det inte blivit någon vidare utredning eftersom de värdena de har sett på labbet har sett bra ut.

Har på egen bekostnad skaffat mig en blodsockermätare och köper själv teststickor och testar ofta flera gånger per dag om jag känner att något inte står rätt till.

Har med egna ögon sett hur jag på endast en timma gått ner ifrån 9.3 till 3.6 och det är inte det minsta behagligt vill jag lova.

Ska ta upp mina svängningar med min läkare igen och be om en ordentlig utredning i form av oralt glukos tollerans test. Har hellre en diagnos i journalen än att bara själv gå omkring och veta att något är fel utan att bli trodd.

För något årsedan låg mina fastevärden alltid någonstans under 4.5 numera ser jag ofta över 5.0, vilket förvisso är inom gränsen för normal men högre än vad jag haft tidigare.

Jag är trött på alla svängningar, trött på att helt plötsligt ligga lågt utan att ens vara behandlad för diabetes, trött på att utan vidare omsvep ligga över 8 två timmar efter måltider eller rent av över 9 två timmar efter måltider- båda har hänt…

Mina värden är värre än många som har diagnosen diabetes, ändå är jag normal enligt journalerna.

Jag har dragit ner ordentligt på kolhydraterna, men måste ändå äta en del kolhydrater för annars blir jag låg, speciellt när jag är på jobbet. Nu har jag problem med magen sedan snart 5 veckor tillbaka och måste anpassa kosten till vad min mage klarar så att gå på LCHF just nu är helt omöjligt då den kosten förmodligen bara skulle göra mina magproblem än värreSkrikandes

Jennie

Tinwe
2010-01-28, 10:33

Ojj, låter inte kul.. :( Jag kan inte så mkt om just diabetes.. men på sjukhuset så tyckte läkarna att 3.5 var lågt (som min kille låg på) bara för att gamlingarna på sjukhuset hela tiden låg runt 15 osv -.-

/Matilda

Annons:
RuiXue
2010-01-28, 15:57

Jag har legat på 3.4 en gång och det var inte så kul. Om allt är som det ska i kroppen så bör man inte kunna hamna så lågt.

Jennie

Tinwe
2010-01-30, 17:31

#7 Jo, visst är det så, men för min kille så är det bra att ligga runt 4-5, det är lixom som hans "normala" ska vara enligt läkarna, väldigt konstigt tycker jag själv.. :P sen har han ju sin gluten och allt så jag förstår att han har det jobbigt.. :/

/Matilda

Upp till toppen
Annons: