Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 3827 ggr
Hanveden
2010-10-17, 22:28

LCHF vid typ 2-diabetes.

För Stockholmare med flera ger jag er denna länk:

http://www.ssdf.nu/aktiviteter/aktivitet.php?id=1154

Det är: Storstockholms Diabetesförening
           Torsgatan 8, 111 23 Stockholm

som står bakom…

Intressegruppen för LCHF-mat vid typ 2-diabetes träffas och utbyter erfarenheter av att äta mer fett och mindre kolhydrater.

Med LCHF hälsningar  Cool .

Annons:
Karin20
2010-10-18, 01:01

Ja, kom alla. Du behöver inte vara med i SSDF heller.

//Karin

Hanveden
2010-10-18, 14:42

Jag vet (inte av egen erfarenhet dock) hur bra denna kost kan vara för diabetiker typ-2.

Har man sedan läst kitabu och hennes historia när hon började med LCHF så vill man puffa för att diabetiker skall anamma detta sätt att ta itu med diabetes typ-2 och kanske som kitabu bli en diabetiker typ-0.

Här länk till kitabus historia: http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/anekdoter/kitabu

Med LCHF hälsningar  Cool .

Hanveden
2010-10-21, 17:26

Puffar för detta igen

Torsdag 21 oktober 2010

Tid: Kl 18.30-20.30
Plats: SSDF
Kostnad: Gratis
Anmälan: Ring SSDF:s växel och anmäl dig

mlchfh  Skrattande  .

[Borttaget]
[Borttaget]
2010-10-21, 23:54

Inlägget är borttaget

Karin20
2010-10-21, 23:54

Sex personer kom, intresset är på topp!

//Karin

Hanveden
2010-10-22, 00:13

Hej Karin

Kan det bero på att vi inte nått ut med budskapet att det går att kostbehandla diabetes typ-2.

Vi har starka krafter emot oss…

Dessutom finns det inte så mycket pengar att tjäna men desto mer att spara med både hälsa och mindre medicinering för den enskilde diabetikern.

Vi kommer att gå segrande ur det här om vi kan debattera i alla media och även få med oss fler läkare.

Diabetessköterskor måste börja tänka själva och inte bara läsa ur skrifter från läkemedelsbolag!

Det behövs att många läkare och sköterskor inser att det är för patientens bästa de är till och inte profithungrande äktieägare och styrelsemedlemmar i läkemedelsbolag…

Med LCHF hälsningar  Cool  .

Annons:
Karin20
2010-10-22, 00:21

Nja, många kommer en gång och sen går man hem och tror att man kan och vet. Sen går man till sin doktor/sköterska som säger att det är farligt, uj uj. Och därefter kommer man inte mer.

Men jag, som är en positiv person, tror att det är möjligt att så frön både här och där och att sex är bättre än fem!

Men visst är det enklare att tro på en läkare än på mig!

//Karin

Hanveden
2010-10-22, 00:28

Det där med sex kanske skulle locka…

Tror att många skulle få tillbaka ett bättre sexliv om de följer LCHF konceptet och utesluter det som sänker testosteronhalten hos män…

Man vet ju varför Kellogs började med cornflakes…

mlchfh  Cool  .

frukove
2010-11-02, 14:56

Det lät intressant…

Heléne

Hanveden
2010-12-27, 14:51

DN DEBATT  har idag en artikel som heter:

"Så blir åldersdiabetiker friska utan medicinering"

Den finns med på kostdoktorns och Dr Dajhlqvists bloggar.

Med LCHF hälsningar  Skrattande  .

Anterrabae
2011-02-04, 01:44

Kan ju även slänga in kommentaren om att det även är super för 1:or… Har faktiskt fått ett helt diabetesteam på mölndals sjukhus som är för LC-kost.. Dietister, ssk, dr… alla jag träffat där tyckerr att alla oavsätt sorts diabetes ska äta lchf!!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: