Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 3547 ggr
[Billan]
1/20/12, 10:28 AM

Alternativ till insulin penna.

Är det någon som har en annan modell eller ide' hur jag ska kunna spruta mig själv. Jag har Insulatard penna och tar en dos dagligen hitills. Det är så problematiskt med inj. det går så tungt att jag inte klarar det med mina klena händer.

Annons:
[Cleopatra]
1/23/12, 7:50 PM
#1

Du kan suga ut insulinet ur pennan med en injektionsnål och spruta med den in i dig. Injektionsnålarna är samma engångsnålar med orange kork som används på vårdcentralen och sjukhuset och du kan få dem på recept från apoteket.

De är lätta att dra och trycka jämfört med pennorna som kräver ett rejälare och längre tryck.

[Billan]
1/24/12, 5:48 PM
#2

Ja jag har faktiskt funderat på det, men då är det ju lika bra att få ampuller direkt istället för penan. Jag tänkte om någon med samma problem hade uppfunnit någon annan lösning eller hjälpmedel.

[Cleopatra]
1/26/12, 4:21 PM
#3

Det är lättare att ta medicinen på pen ändå för du kan lätt ta den med dig och den håller sig ren och behöver inte vara i kylskåpet. Dessutom kanske just ditt insulin inte finns i flaska.

[Billan]
1/26/12, 11:12 PM
#4

Ja pennan är ju bra på så sätt, men ampullerna är ännu mindre och sorten finns i ampull. Det är nog samma hållbarhet på båda tror jag. Ska i allafall undersöka saken.

Upp till toppen
Annons: