Victoza!
Hej!
Efter två upprepade missfall i veckorna 9 och 13 är jag nu fullt medveten om att det är mina sockervärden som ställer till det.
Fick insulin under graviditen och jag har aldrig sett så bra värden :) men efter missfall var jag tvungen att sluta med insulin och ta metformin. Men jag har så svårt att svälja så stora tabletter, och dem kom upp snabbt efter igen. säkert pga min kvävningskänsla. nu undrar jag om jag kan prova Victoza ? har hör att man ska kombinera detta med metforfin, men kan jag inte ha daonil istället? dem tablettrena är mkt mindre och lättare att svälja för mig.. eller finns det mindre metformin än dem 500 mg jag har idag?
blir så frustrerad då jag verkligen vill tappa vikt och få bra sockervärde och få bli mamma.!
Kan du inte dela tabletten i 2 eller krossa dom och lägga krosset i en sked fil eller nåt? Vad säger din läkare om att du har svårt att svälja pillren..

Metmorfin är ur många synpunkter att föredra så försök dela upp torrisarna. Har själv ätit dem, så jag vet. Efter ett par månader på LCHF-kosten kunde jag sluta med tabletterna, vilket var urskönt!!

Har du provat med LCHF-kosten? Då kan du tappa i vikt och få bättre sockervärden eftersom det är kolhydraterna som påverkar bs-värdena. Och dela på tabletterna. Metformin är bäst för insulinresistens.
//Karin