Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 3018 ggr
Puffis
6/28/12, 9:38 PM

Ny medlem!

Hallådär alla ni med samma sjukdom! Tyckte det var roligt med en sånhär sajt som man kan dela med sig av erfarenheter och liv!

Kan börja med att presentera mig snabbt för att vara lite trevlig Glad

Jag är en 18-årig tjej som haft diabetes i 8 år och pump i typ 5-6 år.
Jag hade varit sjuk en lång tid och och den sista veckan innan jag fick klargjort att jag hade diabetes var jag extremt dålig. Jag hade oerhört svårt att andas(har astma också så många trodde det var det som var problemet). Jag hade hög feber, kräktes och var oerhört undernärd. Tillslut kunde jag inte gå och pappa vart tillslut livrädd och ringde sjukhuset, jag fick prata lite med sköterskor och vi åkte in till Karlstads sjukhus. Där bar pappa mig fram och jag fick åka rullstol in, dom börjar behandla mig mot astma(mycket har blivit återberättat eftersom jag smått tappade minnet) och gav mig därför kortison. Många av er vet säkert att kortison höjer blodsockret ytterligare och när dom sedan fick se att jag hade ett blodsocker på 60 fick dom riktigt brottom att få ut det igen. Sen minns jag inget mer utan allt är svart tills jag vaknar upp i en sjukhussäng på intensivvårdsavdelningen eftersom jag varit nära döden. Får vara kvar på sjukhuset i lite mer än två veckor och sedan mår jag bra igen och vikten ökade sakta men säkert Glad

Nu åtta år senare börjar vissa saker komma tillbaka, vissa bilder och lukter kan få mig att minnas saker från när jag var mindre eftersom mycket försvann under tiden.

Men iaf om någon känner några symtom sök upp det genast och vänta inte ett halvår, det var en fruktansvärd situation att hamna i och särskilt som liten.

Tack från mig ha en underbar dag :)

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Annons:
[SelmaP]
8/9/12, 2:57 PM
#1

Nej gud vad hemskt :((

Men allt är bra nu va? :))

Välkommen förresten :D

Puffis
8/14/12, 12:05 AM
#2

Allt är bra! Jobbigt med hormoner såhär i tonåren med blodsocker, men så är det.

Tack så mycket :)

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Upp till toppen
Annons: