Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 3440 ggr
MissLiinea
4/23/13, 10:43 AM

Blodsockret!

Jag blir så galen på att mitt blodsocker håller sig jämt åh fint när jag äter LCHF! Men sen när jag äter "normalt" så stiger mitt blodsocker åh ligger nästan jämt på 18-20! Varför kan inte jag äta normalt åh ligga fint i sockret?! Jag motionera lika mycket oavsett om jag äter LCHF eller inte!

Annons:
[Rabbitte]
4/23/13, 3:04 PM
#1

Allas kroppar fungerar ju olika, men jag höll på med LCHF under 3 års tid och det fungerade jättebra, men så kom jag till en punkt där jag av olika anledningar var trött på alla dieter och övergick till att äta normalt igen. Min blodsockerkurva såg ut som en berg-o-dalbana. 

Min dietist sa att kroppen lär sig att anpassa sig till kosten man äter då den ofta liknar föregående dag beroende på hur och vad man äter. 

Hon hjälpte mig minska på LCHF-maten successivt genom att varje vecka ersätta lite av LCHF-maten på min tallrik med vanlig mat. Då hann kroppen med och jag kunde behålla samma insulindoser under tiden, idag tar jag 1-2 enheter mer än vad jag gjorde då, men det är det värt. Jag känner mig mer fri när jag inte behöver följa massor av restriktioner.

MissLiinea
4/23/13, 3:13 PM
#2

Jag vet inte vad jag ska säga, men det var så otroligt bra sammanfattat och det gav mig inspiration! Detta ska jag absolut testa! 
Tack så mycket!  

❤️/ MissLiinea

[Rabbitte]
4/23/13, 5:37 PM
#3

#2 Åh vad glad jag blir, alltid så härligt när man kan ge någon en liten positiv knuff! Lycka till och berätta gärna hur det går🙂

Record
4/24/13, 10:45 AM
#4

TS

Det som är, onormalt är normalt, och det bästa är för dig liksom alla andra diabetiker lågkolhydratkost, är det ingen som sagt detta. Sista komplikationen för mig var att förlora synen på ett öga pga. högt blodsocker.

MissLiinea
4/24/13, 7:03 PM
#5

#1 Rabbitte: Det ska jag absolut göra! 

#4 Record: hur länge har du haft problem med högt blodsocker innan du börja med lågkolhydratkosten?

Record
4/24/13, 10:49 PM
#6

#5

Har varit D2 sedan 1992, med tabletter.

åR 2008 efter 10 år i Recordstudien, fullmatad med medicin.

Upptäckte då att mitt blodsocker blev bra när ja undvek kolhydrater och mitt HbA1c var 4,8 slutade med alla tabletter och mår förträffligt bra, men försämrad syn kanske en vanlig åkomma för diabetiker tillsammans med min höga ålder.

Annons:
MissLiinea
4/25/13, 7:21 AM
#7

#6

Jag har då D1 åh jag kämpa ständigt med att få ner mitt blodscoker. 
Åh fick D1 2001 så har haft det i 12 år i år!

Record
4/26/13, 2:38 PM
#8

#7

Är du D1'a så får du ta LCHF-införandet i små steg anpassat till din insulindos, beroende på din egen utsöndring av insulin du kanske har.

Upp till toppen
Annons: