Annons:
Etikettmedicinering
Läst 3722 ggr
Ann57
2011-02-13 12:47

Metformin

Jag skall åka på semester till Kenya. Hemma äter jag ensligt LCHF och klarar hyfsat att hålla blodsockret nere. Där vet jag inte riktigt vad det finns för slags mat. Jag tänker mig att äta metformin på morgon och kväll, för säkerhets skull. Självklart har jag med mig mätare.

Lite reservproviant har jag med mig i form av makrillfile, babybel och pemmikan. Synpunkter tar jag gärna emot./Ann

Annons:
Karin20
2011-02-14 21:01
#1

När jag åker utomlands hittar jag så gott som alltid bra mat. Kött, fisk, smör… Vad som finns just i Kenya, vet jag inte och det beror naturligtvis också hur du bor och vad du ska göra. Hotell, rundresa, safari, besegra Kilimanjaro…

Min senaste semester gick till Kap Verde och där gick det alldeles utmärkt att äta LCHF.

De gånger jag bett om specialmat för diabetiker har jag bara fått några konstigheter, så det gör jag aldrig om.

//Karin

kitabu
2011-02-14 23:24
#2

Det är en vanföreställning pga konstiga bilder att man kan bestiga Kilimanjaro från Kenya.

Kenya har "stulit" den imponerande scenen tagen från sin nationalpark MAasai Mara med Kilimanjaro i bakgrunden. 1885 delades Afrika i bitar mellan kolonialmakterna. Drottning Vicoria av England sa då, "Let Willie have a mountain with snow", kejsar Wilhelm av Tyskland fick då Kilimanjaro till Tyska Östafrika, Tangayika. Så lyder berättelsen.

Skämt åsido --- jag har bott och rest i Östafrika. Bott i Tanzania och rest också i Kenya.

Som jag skrev i en annan tråd med samma tema. Man kan hålla sig till LCHF i alla länder bara man är envis nog - och bestämd.

Det finns alltid ägg, kött och fisk. På de stora hotellen är det oftast buffé både till frukost och middag. Har man lunchpaket får man säga till på hotellet på morgonen. Kenya är beroende av sina turister och kommer attgöra allt för att du skall bi nöjd.

Själv åker jag med min make och våra två barnbarn till Tanzania på en 4-veckors projektresa för att dela ut ca 2000 läsglasögon i juni-juli i år. JAg kommer inte att få några svårigheter att få den mat jag vill ha. I höstas var vi påSriLAnka i 4 veckor. Inte heller där blev det problem.

Safari njema.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Upp till toppen
Annons: