Annons:
Etikettövrigt
Läst 3417 ggr
[YlvaP]
12/7/10, 1:50 PM

En fråga

Jag är överviktig och rör ming väldigt lite. Äter fel mat och mycket snask. Ligger alltså i riskzonen.

Ja jag vet att det är en fel livsstil men nu till min fråga. Jag har haft sockerkänningar 3 gånger på en vecka. Kan det vara en varningssignal om diabetes kanske? Om jag går ner i vikt kan jag slippa diabetes då? SKall jag ytterligare en gång gå till läkare för att kolla upp mina prover? Misstänkte förra gången då jag kissade mycket men det var en överaktiv blåsa. Har inte så mycket annan symptom än just dessa sockerkänningar.

Har sen i lördags inte ätit godis vilket jag annars är beroende av. Bra gjort av mig. :)

Annons:
[YlvaP]
12/7/10, 3:01 PM
#1

Läser nu på internet att det jag känner är insulkänning och inte en sockerkänning.

[linnzy]
12/16/10, 11:59 PM
#2

Insulinkänning. Ja.

Vad jag har hört så kan man undvika diabetes om man lägger om sin kost.

Tex tror forskare att man nu kan bota tidig diabetes typ 1 om personen i fråga börjar äta enligt LCHF alltså bort med kolhydrater och äta mer proteiner och fett.

Jag har diabetes typ ett sen länge och har fått mkt bra värden med denna kost.

Alltså det kan också vara så att eftersom du tex äter mkt godis är din kropp van vid att ha ett lite högre värde, och en insulinkänning får man ju om man ligger lågt, det kan ju vara så att du fortfarande ligger inom det normala men har legat lägre än vad du är van vid vid dessa tillfällen.

Jag hade nog kontaktat en läkare ändå…uti-fall-att….

[YlvaP]
12/17/10, 10:32 AM
#3

Hej. Tog lite prover i förra veckan. Kommer att få reda på svaren idag.

Det kan ju vara som du säger att jag haft en för hög i och med godiset och när det sedan blir tomt så sjunker det och då får jag såna känningar.

Upp till toppen
Annons: