Barn med diabetes

Diabetesläger

2010-08-09 15:46 #0 av: SuperLivis

Hej ! :) Mitt första inlägg här. Iag åke min lillayster som har diabetes på ett läger med andra barn i samma ålder som har diabetes. Är glad för hennes skull. De får mat med mindre kolhydrater - men det är mat som tacos spaghetti och köttbullar osv, så hon blev glad ! ;D

Anmäl
2010-08-09 18:14 #1 av: Julialex

Kul :) Kan tänka mig att det är roligt att träffa personer i samma ålder med samma sjukdom!

Anmäl
2010-08-11 17:29 #2 av: SuperLivis

Jaa :)
Jag menade spaghetti & köttfärssås, men skrev köttbullar o.o Haha x)

Anmäl
2010-08-17 19:41 #3 av: [wonderchild]

haha jagska oxå åka på nåt sånt läger nästa år men tyvär skulle jag inte känna mig normal ändå för tror ingen där har gluteninolerans oxåmen man får hoppas (:

Anmäl
2010-08-18 00:30 #4 av: SuperLivis

En på lägret hade gluten & diabetes ;)

Anmäl
2010-08-18 01:08 #5 av: [wonderchild]

aha va bra  ! ;D

Anmäl
2010-08-28 19:15 #6 av: Alhag

Hej!

Vem ordnar läger för barn med diabetes? Jag har en dotter som fick diabetes 1 för två år sen. Det skulle vara skönt om hon fick träffa andra barn i samma ålder.

Sen undrar jag om det fungerar bra att ta bort kolhydrat eller minska på kolhydrater till ett barn med diabetes?

Anmäl
2010-08-31 00:31 #7 av: Karin20

Det går alldeles utmärkt att minska på kolhydraterna till alla med diabetes, både barn och vuxna och framförallt de snabba kolhydraterna, tacos och spagetti, nja, men det är viktigt att man som barn får vara som andra.

Diabetesföreningarna brukar anordna läger för barn med diabetes.

Ung diabetes från 15 år och uppåt finns också som en speciell sajt där unga människor med diabetes kan "prata"

//Karin

Anmäl
2010-09-01 23:27 #8 av: SuperLivis

#6 Min syster åkte till Immeln, barn från hela Skåne fick åka dit:)

Anmäl
2010-12-06 23:52 #9 av: iiichigo

#6 Vart i Sverige bor du? Jag har själv som barn varit både på läger i Lysestrand vid Lysekil i västsverige, och ridläger specialicerat på diabetes i Hedekas, seglarläger i bohuslän och skidläger i Norge. Vi fick reda på alla läger via diabetesmottagningen :) Så kika runt! Det borde finnas en del tycker jag :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.