Annons:
Etikettövrigt
Läst 2770 ggr
RuiXue
4/1/10, 12:48 AM

Hög som jag vet inte vad!

Kände mig oförklarligt hög igår innan sängdags men brydde mig inte om att testa. Imorse efter ca. 10 timmars fasta så låg jag på 8.4 sen dess har jag legat under 7 två gånger på hela dagen. Innan lunch (4.1) och när jag och min man kom fram till mina föräldrar för någon timma sen, då låg jag på 6.8 och det var väl runt 5 timmar efter senaste måltid och hade bara druckit lite cola zero under tiden. Nu sitter jag här med ett värde på över 11, eller rent av över 12. Mår därefter också.

Orsaken? Redan svajigt blodsocker innan, och nu på 3 dagarskur med Prednisone (Kortison preparat) pga. min pollen allergi!

Isch, inte alls skönt att ligga högtRynkar på näsan

Men måste jag välja mellan högt blodsocker eller den otroliga trötthet allergin för med sig så är blodsockret helt klart lättare att hantera!

Jennie


Annons:
[peter54]
4/1/10, 10:23 AM
#1

Jag ät cortisonpreparat under en vecka för en tid sedan och då var jag tvungen att dubblera mina insulindoser för att hålla blodsockret i schack.

RuiXue
4/1/10, 12:18 PM
#2

Jag skulle behöva säga till min kropp att producera mera just nu då jag inte tar insulin utifrån. Men tycker ändå det är värt det på sätt och vis då min allergi har blivit så himla mycket bättre så snabbt. För några dagarsedan vaknade jag med tapetklister i näsan och nu kan jag andas fritt större delen av dygnet efter bara 2 dagar med kortisontabletternaSkrattande

Jennie


Upp till toppen
Annons: