Annons:
Etikettmedicinering
Läst 2258 ggr
Sheena
2/17/10, 11:24 PM

ny bs-provtagare..

Fick idag en ny bs-mätare med en provtagare som man kan sticka sig i både armar  benen med, föutom händerna o fingrarna då. Aldrig provat en sån tidigare men har testat lite nu ikväll. Funkar ju faktiskt men jag tycker mig märka att det blir massa "prickar" på armarna Rynkar på näsan Inte så snyggt ju!

Använder ni en sån här? På armarna? Bli man helt prickig tillslut eller försvinner de fort? Har inte vågat sticka i benen än, fungerar det bra?

Iofs är väl allt annat bätte än att bara hålla på o sticka sönder fingrarna o händerna som man håller på nu men hör gärna era erfarenheter. Speciellt angående det här med prickar och "ärr", är tyvär redan rätt ärrig på armarna pga ställena man jobbat på och man vill ju inte se helt förstörd ut..  Tungan ute

Annons:
Karin20
2/18/10, 10:28 PM
#1

Hur ofta sticker du dig?

//Karin

Sheena
2/18/10, 10:40 PM
#2

Standard är 4ggr per dag, ofta nån mer gång emellan om jag är osäker på hur det egentligen känns i kroppen.

Vad har ni andra för rutiner?

När jag var mindre så hade jag en stickardag i veckan då jag testade tusen ggr å inget alls resten av veckan, HATADE de där dagarna!! Nu känns det som att jag har fått till en rutin i vardagen ist och uppskattar verkligen nyttan jag har av att kunna mäta.

RuiXue
2/18/10, 11:03 PM
#3

Prickarna försvinner efter någon timma. Det gör de i alla fall för mig de få gånger jag testat den där genomskinliga grejen. Men alla är olika, har hört vissa som får blåmärken och allt möjligt.

Jennie


LenaKa
3/1/10, 7:28 PM
#4

Jag har också en sån mätare. Freestyle Lite heter min. Men jag sticker bara i fingrarna och tycker inte att det är något problem. Jag provar minst 6ggr/dag. ´Mitt bls har alltid varit lite svängigt, även om det blev mkt bättre med LCHF, därför testar jag ganska ofta.

Att testa bls har blivit en rutin som jag tycker går av bara farten. Glad

Sheena
3/1/10, 9:56 PM
#5

Freestyle Lite är den jag har oxå. Jättesmidig tycker jag, äntligen en där överföringen till data funkar bra oxå. Det enda som e lite störigt är att det känns som att den ibland vill har mer blod än andra gånger. Eller så är det bara jag som klantar när jag ska ha på droppen.

Har testat ett tag nu att sticka i både armar och ben och några gånger på magen. På underarmarna blir det tyvärr ofta blåmärken, på magen o benen funkar det bättre men det är svårt att få fram tillräckligt med blod så att mätaren blir nöjd även fast "stickaren" står på 4an.

Håller med dig LenKa, fingrarna är ju smidigast. Bara tänkte, eftersom min diab.sköterska ofta sagt att man skall vara rädd om fingrarna för att man kan tappa känseln, så kunde det vara värt att testa lite olika.

RuiXue
3/1/10, 10:30 PM
#6

Om du inte redan testat, så kan det vara värt att prova Softclix eller Multiclix, de är mycket mer skonsamma och de har också den där genomskillniga kåpan till om man inte vill sticka i fingrarna. Om inget annat har jag lagt märke till att clix är mer stabil från gång till annan än de där mer mekaniska historierna.

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: