Annons:
Etikettövrigt
Läst 2863 ggr
Maja
1/30/10, 12:55 PM

Törstig igen

Den där hemska känslan som jag hade innan jag fick min diagnos (typ 1) är tillbaka.

Jag går och är som en öken i munnen. Det är torrt och jag måste dricka vatten. Massor av vatten. Och detta resulterar ju givetvis i att jag är kissnödig hela tiden. Jag kan kissa och sedan går det en kvart så behöver jag springa på toaletten igen.. Och igen. Och igen. Och igen. Har flertalet gånger vaknat på natten av att jag har behövt gå på toaletten.

Men till det konstiga. Jag trodde att detta inträffade när jag hade högt blodsocker men nej.. Jag ligger bra (visst har jag mina toppar och bottnar) och så här har det varit sedan jag fick diagnosen men det är först nu som jag har blivit torr i munnen - törstig - kissnödig, precis som det var i början.

Har ni någon aning om vad som händer? Får ni aldrig så här?

Annons:
RuiXue
1/30/10, 10:00 PM
#1

Det där har hänt mig också och jag har inte ens bekräftad diabetes. Men det har hänt vid ett flertal tillfällen att jag bara inte kan få i mig tillräckligt med vatten, och jag vill bara ha vatten, och springer på toa precis hela tiden. Sen efter några dagar så har det försvunnit lika snabbt som det kom. Brukar kalla det för kamel perioder i brist på annat att kalla detTungan ute

Jennie


linneaennil
1/31/10, 9:01 PM
#2

Det har hänt mig med, men har inte heller någon förklaring…

Det kan kanske ha med obalans mellan kalium och natrium att göra?

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

Upp till toppen
Annons: