Annons:
Etikettövrigt
Läst 2000 ggr
LenaKa
2009-11-04 22:51

Vaccinering

Hur många här har eller tänker vaccinera sig mot den nya influensan?

Kunde inte hitta någon tråd om detta, men det kanske redan finns.

/Lena Glad

Annons:
[ngupa]
2009-11-05 08:52
#1

Jag tror inte vi har en tidigare tråd om vaccineringen.

Jag tänker inte vaccinera mig.

LenaKa
2009-11-05 17:07
#2

Inte jag heller som det känns nu. Men jag är inte hundra säker…..Obestämd

Karin20
2009-11-05 22:25
#3

Jag har vaccinerat mig idag. Fick vänta i kö i enochenhalv timme! Har inte tid eller råd att var sjuk.

//Karin

sussie
2009-11-06 10:38
#4

Jag har inga planer på att vaccinera mig!

LiindaH
2009-11-06 13:42
#5

Jag hade inga som helst planer på att vaccinera mig.
Men eftersom jag har en tendens att bli sjuk lätt så rekomenderar massor av människor mig att vaccinera mig.

Men samtidigt vet jag inte om jag är så sugen på det, då det finns kvicksilver i…

// Liinda

[slamslams]
2009-11-06 16:41
#6

Jag var så säker tidigare att jag skulle vaccinera mej, men nu har jag blivit så tveksam.

Jag tillhör de såkallade riskgrupperna men tvekar nu.

Jag väntar med att bestämma mej tills det blir dax,tror jag.

Har en ssk nära mej som säger klart du skall vaccinera dej, men hennes man som också är sjukvårdskunnig person säger nej, han skall själv inte göra det.

Dessa personers kunnande litar jag mycket på, men dom står tvärt mot varandra.

Så frågan återstår, ja eller nej.

Annons:
Sheena
2009-11-06 21:48
#7

Aldrig i livet…!

Cowboy
2009-11-06 22:43
#8

Min fru arbetar på äldreboende och tog en spruta men blev riktigt dålig med ont i magen och har inte kunnat äta ordentligt på över en vecka.

Jag blev avskräckt av det och tänker inte ta sprutan.

När det kom ett erbjudande om förtur blev jag förvånad. Min diabetes är typ 2 och den är inte på något vis svårinställd så jag räknar mig inte till nån riskgrupp.

Dom får gärna ge min dos till nåt ishockeylag.

sussie
2009-11-08 13:48
#9

Eftersom Sverige har köpt in så mycket vaccin så måste media skrämma upp oss dagligen så att vaccinet går åt. Visst kan det vara bra för en del att ta men massvaccinering av hela folket som det var planerat tycker jag verkar överdrivet. Sen är det ju det där med vaccinkvaliten också, det finns ju två vacciner ett med kvicksilver bl a och ett utan som lär verka på ett sätt så att kroppen tillverkar ett mer naturligt skydd mot influensan.

Det dör flera tusen personer av våran årliga influensa, det kommer inte fram i medierna eftersom det är flest gammla det handlar om då.

dalamormor
2009-11-08 16:16
#10

tyvärr blev jag vaxinerad i fredags hade helst sluppit.

men eftr som jag hör till riskgruppen och jobbar med små barn,

har inga känningar än möjligen lite tröttare.

men som tur blev vi informerad att det inte behövs en 2 injektion.

Maja
2009-11-24 10:39
#11

*puttar upp*

Jag är tveksam. Jag tror inte att jag ska vaccinera mig. Dels för att jag tycker att det här känns så överdrivet, dels för att jag är osäker på hur säkert vaccinet egentligen är.

RuiXue
2009-11-24 23:37
#12

Jag rev min inbjudan i tusen bitar och kastade den i soptunnanOskyldig Samma gjorde jag med vaccinationsinbjudan vi fick på jobbet… Säger allt va!

Tycker hela svininfluesa hysterin gått och blivit en enda stor mediasensation. En säsongsinfluensa är värre för många och det dör minst lika många om inte fler av den.

Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa, och har inga planer på det heller. Har utöver det aldrig haft en bekräftad influensa! Och det trots att folk omkring mig haft influensa. Så sent som för ett par veckor sedan låg en kollega hemma med influensa, vi vet dock inte om det var med eller utan gris i.

Dessutom så har jag haft skräckexempel i familjen på efterverkningar av influensavaccin. Pappa vaccinerade sig en gång, och han har aldrig vart så sjuk varkens förr eller senare! Så det avskräcker mig också. Har varkens tid eller lust att ligga hemma med influensaliknande symtom eller känna mig som en potta full med ni-vet-vad!

Jennie


Upp till toppen
Annons: