Forskning

Bli symtomfri diabetiker på 6månader!

2009-09-30 19:53 #0 av: Vargalyster

Läkaren Andreas Eenfeldt har lagt upp en sammanfattning på en ny studie på diabetiker och kost! De gick på lågkolhydratkost och blev otroligt mycket bättre under de 6månader som studien fortgick.

Läs här:

http://www.kostdoktorn.se/spektakular-diabetes-studie#comment-135143

Anmäl
2009-09-30 22:00 #1 av: Conquest

Jag skapade just en ny tråd med samma upptäckt innan jag så din. Konstigt att denna diabetes-ifokus inte ringer med alla klocker och inlägg på kors och tvärs. Typ Halleluja, lchf for ever. Mycket konstigt.

Anmäl
2009-10-17 20:26 #2 av: Idean

Det är inte så konstigt att det inta blir halleluja moment  efter allt motstånd jag har mött från mina diabetes bröder å systrar som är otroligt uppskrämda i ämnet fettskräck. å de tror jag vår kära vårdapparat kan ta på sej äran för. där dietister är väldigt måna om vår matindustri

Anmäl
2009-10-20 22:30 #3 av: Karin20

Observera att det nu finns en artikel också på vår sajt om denna undersökning.

Och det är klart att jag också säger Halleluja, men att övertyga är inte lätt.

//Karin

Anmäl
2009-10-22 20:54 #4 av: kitabu

Man kan bli symptomfri på 2 dagar. Men man kan också ta längre tid på sig. Din kropp bestämmer - inte någon annan.

Det blev jag. Det är nu 2,5 år sedan.

min historia på

http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/anekdoter/kitabu

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Anmäl
2009-10-23 09:18 #5 av: [ngupa]

Min mor blev symtomfri på just 2 dagar...

Anmäl
2009-10-23 12:28 #6 av: sussie

Jag är inte symtomfri, än.

Jag har ätit LCHF i fyra år. Har däremot blivit av med högt blodtryck och låg ämnesomsättning. Jag har alltså kunnat minska ner min medicinering en hel del trots att jag fortfarnade måste medicinera mitt socker med lite metformin, hade förut både amaryl och metformin så visst är även sockret bättre.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.