Annons:
Etikettforskning
Läst 2143 ggr
Karin20
9/6/09, 7:04 PM

15 september ett viktigt datum!

Tyck till om de nya riktlinjerna för diabetiker. Senast den 15 september får allmänheten och andra tycka till.

Synpunkter skickas till Elin Linnarsson, Socialstyrelsen, 106 30 Stockholm eller med e-post till elin.linnarsson@socialstyrelsen.se .

//Karin

Annons:
kitabu
9/7/09, 10:31 PM
#1

Mail från Socialstyrelsen:

Mat vid diabetes utreds nu inom SBU och återförs i början av nästa år till Socialstyrelsen.

lizaohman
9/16/09, 11:32 AM
#2

Okey, men har du någon länk så jag kan läsa lite om det?

Karin20
9/16/09, 11:49 PM
#3

Här är en direktlänk till Socialstyrelsen och mer info om vad de innehåller. Vad jag förstår ska de vara klara redan i december. Jag tror att de kan ta emot mail hela tiden.

//Karin

Karin20
9/16/09, 11:51 PM
#4

Det finns en massa sakkunniga med där, läkare, professorer, och gu vet vad, men jag undrar om någon av dem har diabetes?

//Karin

kitabu
9/17/09, 12:08 AM
#5

se #1

Mail från Socialstyrelsen:

Mat vid diabetes utreds nu inom SBU och återförs i början av nästa år till Socialstyrelsen.

Detta mail är från GD på Socialstyrelsen Tony Holm. Som han skriver är utredningen om kosten överflyttad till SBU som skall sammanställa de studier som finns i kostfrågan och därefter återföra frågan till SoS.

Här länken om övriga --inte rörande kost--riktlinjer för diabetes.

 http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/nationellariktlinjer/diabetes

Helena Hesselmark

Karin20
9/26/09, 1:36 PM
#6

Nu släpper jag iväg den här tråden eftersom den 15 september är passerad.

//Karin

Annons:
MiaP
9/27/09, 8:41 PM
#7

Projektledaren för SBU heter Tony Holm men GD = Generaldirektören heter Lars-Erik Holm

kitabu
9/27/09, 9:03 PM
#8

#7

Förlåt, Tony Holm är projektledare för Socialstyrelsens Nationella riktlinjer för diabetes.

Namnmisstag

Helena Hesselmark

Organisation och deltagare

Diabetesriktlinjerna tas fram i projektform. Socialstyrelsen leder arbetet. Ett urval av deltagarna presenteras nedan.

Projektledningsgrupp
  • Projektledare: Tony Holm, Socialstyrelsen
  • Projektsekreterare: Elin Linnarsson, Socialstyrelsen
  • Hälsoekonom: Forskarassistent Katarina Steen Carlsson, Lunds universitets centrum för hälsoekonomi (LUCHE)
  • Medicinskt sakkunnig: Professor Christian Berne, Akademiska sjukhuset i Uppsala
  • Etisk rådgivare: Universitetslektor Håkan Thorsén, Örebro universitet
  • Ordförande faktagrupp: Claes-Göran Östenson
  • Ordförande omvårdnad: Professor Karin Wikblad, Uppsala universitet
  • Ordförande prioritering: Docent Mats Eliasson, Sunderby sjukhus i Luleå
  • Informatör: Birgitta Clarin, Socialstyrelsen
Upp till toppen
Annons: