Annons:
Etikettfråga-doc
Läst 6928 ggr
[linnzy]
2011-04-12 00:18

Näsblod...typ

Nu vet jag inte vart jag ska vända mig men eftersom jag är diabetiker (typ1) så slänger jag in mitt inlägg här.

Varje morgon det senaste halvåret har jag varit torr i näsan när jag vaknat, försöker snyta ut det värsta eventuellt pilla med en topsi. Har lagt märke till att de där äckliga "kråkorna" är blodiga.

Jag har aldrig riktigt näsblod och detta har jag aldrig upplevt förut.

Mamma rycker axlarna och säger att jag troligtvis har tunna blodkärl, men det har jag inte haft innan.

Jag har dock gått ner ca 15 kilo det senaste året med hjälp av LCHF om det nu kan ha något med saken att göra.

Någon som varit med om detta? Bör jag kontakta sköterska ?

Annons:
Zepp
2011-04-12 20:48
#1

I näsan har man en tunn slemhinna och väldigt ytliga blodkärl och iomed att du petar där ofta får du små skador som kroppen vill laga med att transpotera dit ämnen via blodet.

Så jag tror det är en kombination av "skräpet" och ett flitigt petande.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JereMina
2011-04-13 18:38
#2

Köp Renässans på Apoteket och spreja ofta så blir det bättre, eller Nozoil som innehåller sesamolja.

Karin20
2011-04-18 19:02
#3

Nozoil tror jag också på. Det har varit en vinter med väldigt torr luft inne, Jag har också detta problem, men det blir bättre med nässpray. På mitt jobb har de flesta så här, diabetiker eller ej

//Karin

[linnzy]
2011-04-19 14:16
#4

Har testat renässans med viss förbättring….men får väl se hur det blir längre fram i sommar.

JereMina
2011-04-20 23:57
#5

Va bra Linnzy…Renässans är toppen tycker jag Tungan ute

Upp till toppen
Annons: