Annons:
Etikettermatkost
Läst 18041 ggr
[ElisabethYL]
2012-02-14 20:00

Bjuda på kaffe o kaka...

Hej!

Jag ska få besök av en god vän i början av nästa månad och har ett problem som jag tänkte någon här kanske vill hjälpa mig med..

Skulle gärna vilja bjuda på något gott att tugga på (och vill absolut inte äta själv om inte alla kan äta något)..

Summan av kardemumman blir - Vad ska man tänka på när man bjuder över en diabetiker om man vill ha något tilltugg? Kan man bjuda på kaffe?

Hoppas ni ursäktar mina dumma frågor..

Annons:
Hattson
2012-02-15 11:50
#1

Ingen dum fråga, men kaffe och kaka är väl kanske inte så lämpligt. Frågan är också om gästen har diabetes typ 1 eller 2. Medicin, ingen medicin eller insulinsprutor?

Brukar själv mellan varven ta med mig mitt eget hembakta bröd med ett minimum av kolhydrater när jag är bortbjuden.

Sen kan det ju förstås också  gå med exempelvis fullkornsbröd om man inte är alltför känslig. Pålägg som ost eller skinka ska ju inte vara några problem.

Bäst är förstås att fråga. Bör väl alltid finnas något hemma som passar gästen.

Marianns LCHF Mat & bak
2012-02-15 13:25
#2

Här du massor av bakverk som är bra för diabetiker!
Om du vill baka något till besöket.

[ElisabethYL]
2012-02-19 07:17
#3

Börjar med att tacka för svaren!

Ni får ursäkta om mina frågor är opassande, men jag kan i princip nada om diabetes… Vet att det har något med blodsockret att göra och att man får tabletter eller sprutor för det samt att man går på kontroller lite då och då - men inget mer… Skäms

#1 Tänkte att det är bäst att kolla innan jag bjuder på något - vill ha det som en liten trevlig överraskning Flört Vet inte vilken typ av diabeted hon har, men hon tar sprutor och jag har helt enkelt utgått från att det har med diabetesen att göra..

Hembakat bröd lät ju gott! Tyvärr fungerar ost o skinka dåligt ihop med min allergi och marmelad är väl inget bra.., men kanske ha lite skivad lammstek att lägga på?

#2 Ska kika där!

Karin20
2012-02-19 12:48
#4

Marianns LCHF mat&bak är suverän!

//Karin

Upp till toppen
Annons: