Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 4583 ggr
Kidinlove
2012-03-25 23:57

Gå ner i vikt

Hej jag har typ 1 och vill gå ner i vikt!

Men vet inte riktigt hur jag ska lyckas då mitt blodsocker hoppas ganska mycket.

tips nån?

Annons:
gunrose
2012-04-09 18:09
#1

Jag har med typ 1 och försöker gå ner i vikt. Mitt har med hoppat mycket osv men i nyår så bestämde jag mig för att inte äta godis, chips eller något annat slags snacks som t.ex. ostbågar. Istället för att äta mackor på morgonen så äter jag istället havregrynsgröt :) Låter inte så gott alltid men jag märker att min midja har blivit mindre och jag har fortfarande bra energi och mitt blodsocker hålls stabilt eftersom jag inte äter massa godis m.m.

Jag fick iden om att äta gröt ifrån någon diet, kommer inte ihåg vilken. Men de undviker bröd iallafall, och jag tänker att eftersom när man är låg så äter man i stort sätt macka, så undviker jag att äta det när jag inte är låg :)

Kanske låter bladdrigt men jag gör så.

Och insulinet är viktens fiende! Ju mera insulin du tar desto svårare är det att gå ner i vikt. Försök hitta någon aktivitet där du kan röra dig, som tar lite över ditt insulinbehov så du kan minska doserna. Det är lättare att gå ner då. Men i början kan det vara hoppigt med blodsockret, innan du har hittat balansen med motionen och insulinet.

Hoppas mina råd hjälper dej lite och lycka till ;D

Kidinlove
2012-04-11 11:44
#2

tack för rådet ska försöka med gröt ! :D

Zepp
2012-04-12 23:34
#3

Diabetes – ät dig till normalt blodsocker

http://www.kostdoktorn.se/diabetes/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: