Annons:
Etikettermatkost
Läst 8471 ggr
gunrose
5/27/12, 7:45 PM

Tips på drinkar m.m.?

Hej jag satt med min pojkvän och vi blandade ihop någon drink men vodka, sockerdricka (man ska ha det tyvärr) och päronsplit. Eftersom sockerdricka läsken var i, så slutade det ju självklart med högt blodsocker. Jag försöker komma på drinkar som jag kan dricka utan att mitt blodsocker höjs för mycket, men det är svårt.
Därför tänkte jag nu då fråga er alla om ni har några tips på drinkar,groggar m.m. som har lite socker?

Annons:
[sakring]
5/27/12, 9:52 PM
#1

Om du kan tänka dig att dricka något med lightläsk så blir det mindre socker.

gunrose
5/27/12, 10:48 PM
#2

ja men cola light och vodka e tråkig ^^ haha

gunrose
5/27/12, 10:55 PM
#3

och tråkig, menar jag med att det har man redan druckit :) Vill höra något nytt. Jag dricker light läsk i vanliga fall men min pojkvän visste inte om man kunde ha light istället. Det blir ju inte samma smak.

[sakring]
5/27/12, 11:21 PM
#4

En av mina grannfruar dricker dricker Pepsi lightversion med apelsinvodka och hon har inte diabetes.

Pröva rom med Coca-cola light och en skiva citron.

gunrose
5/31/12, 1:16 PM
#5

Okej :D tack för tipset! Ska prova det nästa gång jag ska dricka, jag dricker nämligen inte ofta alls :) Men blir lite att dricka nu eftersom man tar studenten nästa vecka :D

Cowboy
6/19/12, 9:08 PM
#6

Varför inte göra som 007? Dry martini eller vodka martini är bra drinkar personligen får den vara skakad, rörd eller bara ihophälld.

Annons:
[sakring]
6/19/12, 11:45 PM
#7

Det finns två Absolut, Apeach och Pear som går att blanda med enbart bubbelvatten. De är faktiskt godaFlört

fotoninja
12/17/12, 8:39 PM
#8

min nya favvo är, rom: havana club, ljus. och en hyffsad skvätt fun light, tropical fruits. och fylla upp med iskallt vatten. Glad

Emelieeliesersson
12/22/12, 1:10 PM
#9

Tranbärssaft light, sprite zero, is. Sjukt gåt, jag är ju 14 så jag har inte någon alkohol i mn det får ni häva i om ni vill!

Emelieeliesersson
12/22/12, 1:11 PM
#10

gott menade jag

Karin20
12/23/12, 12:04 PM
#11

Ola Lauritzen, GI-Ola har skrivit en bok om drinkar. Massor av dessa finns på recept.nu. Här.

http://www.recept.nu/olas_basta_gi_drinkar1

Det finns ju otroligt många där, även alkoholfria

//Karin

gunrose
2/3/13, 9:06 PM
#12

Tack så mycket allihopa :D
Skönt att få lite tips :) Jag dricker inte ofta, men när jag väl gör det, så vill jag helst ha med så lite socker som möjligt :)

Marianns LCHF Mat & bak
#13

Vill du köra enligt lchf
så använder vi hemma här citron eller lime juice på liten glasflaska och hemgjort bubbelvatten, funkar fint att göra ex en GT på.

Vill man absolut ha det lite sött så tycker jag en diabetiker (och andra) hellre ska använda erytritol och stevia.
I drinkar passar det fint med "ett par tre korn" stevia ju!

Annons:
sussie
2/18/13, 12:17 PM
#14

Det finns massor med essenser att blanda bubbelvatten med för att sedemera späda ut valfri sprit. En av mina favoriter är körsbärs essens  med lite kärnsmak i bubblet och vaniljvodka. Aeter och Essencfabriken i Stockholm kan jag rekomendera.

Upp till toppen
Annons: