Annons:
Etikettövrigt
Läst 2967 ggr
PhotosForLife
2012-07-23 20:38

Hur kom det fram att ni hade diabetes?

Jag har själv mätt mitt blodsocker till 17,9 efter lunch idag och 20,1 efter middagen. Ska till läkaren i morgon på fastande mage och så får vi se vart resan går.. Just nu är det svårt att tro att det inte är någon diabetes efter en hel del symptom (som jag givetvis lagt åt sidan).

Hur märkte ni andra att ni hade diabetes?

Annons:
PhotosForLife
2012-07-24 07:16
#1

13 i fastesocker här på morgonen. Får se vad doktorn får för siffror, och vad som händer idag..

Zepp
2012-07-25 15:34
#2

Se till att du är ordentligt fastande före läkarbesöket!

På morgonen kan man få högre blodsocker på grund av gryningsfenomenet.

Kroppen höjer blodsockret på morgonen för att du skall vakna.. pigg, utvilad o full av energi för dagens vedermödor!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MiroSputnik
2012-08-03 23:08
#3

Min diabetes upptäcktes på en helt vanlig hälsokontroll. Den första jag någonsin varit på. I efterhand fanns ju alla tecken där, men diabetes fanns inte ens i min värld innan det. Troligen hade jag haft sjukdomen många år innan den upptäcktes.

Jag önskar att de kunde screena alla skolbarn. Det är ju inget stort test.

fotoninja
2012-08-17 08:49
#4

jag misstänkte att nåt var fel länge. jag pluggade sjukvård, väldigt intensivt, och började tuppa av på lektionerna, samt att jag var helt orkeslös på raster. hmm. min första tanke var lågt socker på grund av att jag ätit lite, så det blev att köpa nåt ur dricka/godisautomaten. jag somnade iaf.

fick upp ögonen för vad det kan vara när jag kissade så det blev skum.

då skaffade jag en blodsockermätare och det stod HI . hmm hej du, tänkte jag, gjorde flera test och alla visade likadant. läste instr boken, det var visst över 33 i blodsockervärde.

tog mig till vårdcentralen ett par dagar efteråt, och fick genast remiss till mava. blodtryck och puls var tydligen farligt höga de med.

och nu har jag ett riktigt svajande blodsocker.

Upp till toppen
Annons: