Annons:
Etikettfråga-doc
Läst 6826 ggr
mufflis
2012-09-18 13:57

Diabetes och ejektionsproblem

Min sambo har haft typ 1 diabetes i 16 år. Han har stundtals VÄLDIGT höga blodsockervärden (154) och legat inne på sjukhus för att reglera dem.

När han kommer så får han inte utlösning, det kommer inget, och vi kan därför inet få barn på den naturliga vägen utan endast via IVF. Det har inte alltid varit så, innan ha nfick diabetes var allt normalt.

Mi nfråga är har någon här samma erfarenheter och är det någon som vet om man kan göra nåt åt det?

Annons:
Zepp
2012-09-26 23:43
#1

Ejakulationsproblem

Problem med ejakulation (sädesavgång eller utlösning) kan variera från helt utebliven till bakåtvänd (retrograd) ejakulation, då spermierna hålls kvar eller strömmar bakåt upp i urinblåsan i stället för ut genom penis. Orsaken till ejakulationsproblemen kan vara sjukdom som t ex diabetes eller MS, skada på ryggmärgen, skada efter en operation eller psykologiska problem.

• Möjliga symptom: ejakulationsproblem, antingen att man inte kan få ejakulation eller att den är bakåtvänd (retrograd)

• Möjliga lösningar: läkemedel som stänger passagen till urinblåsan för att förhindra att spermierna går fel väg, läkemedel som behandlar psykologiska blockeringar som förhindrar erektion eller ejakulation eller hjälpmedel som på elektrisk väg eller med vibrationer stimulerar för att underlätta ejakulation. Ett annat alternativ är att på kirurgisk väg utvinna spermier för assisterad befruktning

http://se.babycenter.com/preconception/suspectingaproblem/causesinfertilitymen/#12 Ejakulationsproblem ses som biverkning hos flera läkemedel.. oftast sk psykofarmaka. Har man tagit Testosteronprov?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

mufflis
2012-09-27 07:53
#2

Vet inte om han gjort testosteronprov. Ska fråga. Han har ju gjort en herrans massa prov dock.

mufflis
2012-09-27 15:20
#3

TACK för svaret förresten :P

mufflis
2012-09-27 22:17
#4

Tydligen så var testostronproverna normala och spoermierna gick inte upp i urinblåsan…

papa-bear
2012-10-02 18:20
#5

vad står värdet 154 för? knappast millimol/liter, för då har han dödligt höga värden. diabeteskoma hamnar man i om man har högre än 40, enligt wikipedia

MiroSputnik
2012-11-16 23:02
#6

#5: Tro inte riktigt allt du läser i Wikipedia. Jag har legat en bra bit över 40 i perioder tidigare i livet. Detta utan att ens ha märkt att nåt var fel, förutom på BS-mätaren.

Efter att jag börjat med insulinpump ligger jag ganska nära "normala" BS-värden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: